RENTETAN CATATAN HARIAN UNTUK RENUNGAN DAN KENANGAN

JAUH MANA PUN JARAK KITA....LAMA MANA PUN TAK JUMPA....KITA TETAP PANDANG LANGIT YANG SAMA..JADI KITA DEKAT SEBENARNYA, DEKAT DIHATI....

Friday, April 30, 2010

AKU KAYA...!


Gambo2 buahati saya yang ada dalam dompet.....suami,anak2dan he..he..Adam jugak...he..he...



AKU KAYA !!!kat Indon la...he


Ha..a...ni untuk belanja minggu ni..habis baru pegi bank..





Dah berapa lama guna dompet duit ni pun dah tak ingat ...punya lama...
dah tak rupa dompet...



Ralit memberi ikan makan ditasik Padang Polo.....






Sabtu...Selamat hari pekerja untuk semua....



Pagi berjoging diPadang Polo dan pagi ni leka tengok ikan kat tasik dan ramai yang bawak roti untuk diberi makan kat iakn yang jinak2...dan macam selalu lepas tu kePasar Tani sebelah stadium,beli ikan,sayur dan buahan....



beli ayam kampung,masak pe lagi..gulai lemak cili api..kawen lagi ngan orang negeri sembilan...he


Teringat kat anak2 diKL..rindu..tunggu Adam sampai terlena kat sofa...

tau tau dah pukul 1 dan hujan menderu turun..lebat sekali....



Petang ni ingin kemall,membeli beg duit /dompet yang dah nak koyak..lama sangat dah guna dompet ni...tak ingat bila beli dan mula pakai..ni saja je keluarkan semua isi dompet tu...wah...banyak benda jugak dalam dompet ni...duit sikit je...resit keluarkan duit yang banyak..he..he...kira2 ada lah tiga ratus lebeh untuk belanja minggu ni...termasuk nak buh minyak keta dan makan pe2 kat pejabat...


tapi..tengok ada duit lagi..ya ALLAH kalau kat Indon kaya giler...ada not seratus ribu sekeping,not dua puluh ribu sekeping dan sekeping lagi not seribu.....kaya..kaya...boleh beli macam2 ni...tapi..KALAU KAT INDON LA.....


Lain2 yang ada dalam dompet saya ni ialah kad bank,untuk ambik duit gaji tiap2 bulan...ada gambo jugak..he..he...bukan gambo boyfren tapi gambo buahati saya la..sape lagi kalau bukan anak2 kesayangan dan cucu .....ada gambo suami jugak....

lain2 tu biasa la kad pengenalan dan lesen memandu...


Adam sampai bersama papa dan mama tengahari dalam hujan lebat...anak saya Hilmie pun datang dan makan bersama..lepas makan adik saya Azhar sekeluarga sampai dalam perjalanan keKuala Kangsar...apa lagi cepat2 hidangkan makan tengahari,kesian dah lapo bebeno...


memang kecoh la jadi nya rumah kami kalau adik dan adik ipo saya sekeluarga datang...


lepas makan diaorang pegi melawat anak diMCKK..


Hujan maseh turun sampai kemalam..air Sungai Pinji belakang rumah saya dah melimpah sampai ketebing..tapi selalu nya kejap je..harap2 begitu....


Balik dari KK adik saya sekeluarga sempat la menyicah jambu,timun dan sengkuang dengan kuah rojak yang saya buat..dan makan laksa jugak.yang dimasak pagi2 tadi...
Oleh sebab hujan dan ada tetamu..tak jadi pegi beli dompet..lain kali ler....



No comments:

Post a Comment