RENTETAN CATATAN HARIAN UNTUK RENUNGAN DAN KENANGAN

JAUH MANA PUN JARAK KITA....LAMA MANA PUN TAK JUMPA....KITA TETAP PANDANG LANGIT YANG SAMA..JADI KITA DEKAT SEBENARNYA, DEKAT DIHATI....

Tuesday, September 28, 2010

Dimanakah abang....

Ini la guna nya....gantung tudung2 Ariani kesayangan..he..he...
Beli benda ni kat gerai dilobi bangunan Tabung Haji....

Keseorangan ditengah panas keKafetaria polis mencari makanan..panas nya terik mentari...makan sorang dan balik kepejabat..singgah kat bangunan Tabung Haji.....cadang nak beli kerepek pisang tapi dah habis jadi beli benda ni....dulu dah nak beli kat IKEA...tapi tak jadi beli..hari ni baru beli..guna nya benda bulat2 berlubang ni iala macam kat gambar satu lagi....



Ahad lepas masa baca surat kabar ada la terbaca tentang satu rencana Tragedi diKalabakan....kat mana Kalabakan tu..oh..kat Tawau Sabah...baca rencana dan tempat tu teringat pada seorang abang angkat yang dah terputus hubungan..kat mana abang sekarang ya....ini dah cerita lama ..masa saya berusia 13 tahun dan belajar dalam Tingkatan 1...Saya mengenali seorang Pegawai Tentera melalui seorang kawan....masa tu dia baru saja keluar maktab Tentera dan berusia 21 tahun macam tu....dia menjadi abang angkat saya sehingga lah saya berusia 19 tahun macam tu dan lepas tu terputus hubungan........terima surat terakhir dia masa saya studentsnurse kat Melaka.....sebagai Pegawai Tentera dia selalu bertukar merata2...Sabah la...PULADA Johor la..kem Trendak..Ipoh ..Kluang dan merata2 lagi.....tak tau nak cari kat mana...bukan ada facebook macam sekarang..telefon ..atau lain2 yang canggih2....



Lama jugak kami berutus surat...banyak jugak barang2 yang dikirim kat saya masa dia bertugas diSabah.....malah duit pun pernah dikirimkan masa dalam Tingkatan 5.....tapi sepanjang dia menjadi abang angkat saya,kami pernah bejumpa sekali je masa dia bertugas diIpoh....masa tu saya belajar dalam Tingkatan 3 kalau tak salah....



Abang angkat saya ni pernah bertugas dikem Kukusan Tawau Sabah...bertugas dalam batalion 13 Askar Melayu Diraja...dekat2 Kalabakan la tu....



Kadang2 tertanya2 dimana kah abang angkat saya tu....dia berasal dari Kedah,ayah dia sarjen tentera tapi menetap di Taman Bamboo,Jalan Ipoh Kuala Lumpur......dan abang angkat saya ni berkawen dengan orang Kedah jugak kalau tak salah...tapi pada tahun 1986,saya ada terbaca dalam akhbar kesah dia yang sungguh sedeh....kesah rumah tangga dan kesah keja yang melibatkan mahkamah....semuga abang angkat saya ni sihat sejahtera selalu...yang lepas biarkan berlalu...mungkin tragedi rumahtangga dia tu ada hikmah yang tersembunyi...

No comments:

Post a Comment