RENTETAN CATATAN HARIAN UNTUK RENUNGAN DAN KENANGAN

JAUH MANA PUN JARAK KITA....LAMA MANA PUN TAK JUMPA....KITA TETAP PANDANG LANGIT YANG SAMA..JADI KITA DEKAT SEBENARNYA, DEKAT DIHATI....

Sunday, January 20, 2013

Kenangan dimemorylane

Ini la majalah sekolah masa saya ditingkatan 3....
Gambo kelabu ni ialah ahli persatuan BM...he..he..saya yang duduk rambut panjang kanan cikgu tu..muah..a.ha..ah..aa......umo 15 tahun tuh....


Cuaca panas....pagi ahad bersama suami dan anak2 pegi sarapan capati...pastu ke loken pulak kat memorylane yang terkenal kat Ipoh tu....
Memory lane memang la terkenal untuk yang suka barang2 lama...semua ada dijual disini....pinggan mangkuk..mainan..kaset..piring hitam...alat letrik..permainan kanak2 beg tangan..kasut..periuk belanga dan saknika barang lagi..walau pun dekat dengan rumah kami tapi kami jarang kesini sebab orang ramai sangat..nak pitam dibuat nya....

Kalau nak pegi kena awal pagi....kalau dah pukul 10 keatas orang dah ramai...terlebeh lagi masa ni la para pekerja asing dah sampai beratus2 orang jadikan tempat ni tempat pertemuan bersama rakan2..dihujung minggu....
Bagi yang betul2 nak beli apa2 barang antik disarankan datang pukul 6..7..pagi waktu para penjual sampai dan turunkan barang..masa ni boleh dapat barang2 yang dicari..semuanya antik ....pinggan mangkuk..jam...seterika...
Dan pagi ni bersama Aiza...Nain dan suami kami ronda2 disisni walau pun ramai orang...ha..a..terjumpa la sesuatu yang betul2 lama dan tinggalkan kenangan pada saya....oh..majalah sekolah yang lama2 pun ada dijual....Aiza belikan majalah sekolah masa saya dalam tingkatan 3 dulu..tahun 1973..mak ai...dah...40 tahun tu....harga majalah tu 8 ringgit tak boleh kurang dah..majalah ni sebenar nya memang saya ada pun..tapi dah hilang la....
Penjual tu tanya..ada gambo ke dalam majalah ni?mesti la  ada ..gambo mama saya ..jawap Aiza...

Tersenyum la tengok gambo2 sendiri..kawan2 dan cikgu2 yang dah lama tak jumpa...maseh ada ke...tapi rasa nya ramai cikgu2 yang dah takde....iala masa tu saya berumo 15 tahun...cikgu2 pulak dalam 40 tahun keatas..ada la sorang dua yang muda2.....

No comments:

Post a Comment