RENTETAN CATATAN HARIAN UNTUK RENUNGAN DAN KENANGAN

JAUH MANA PUN JARAK KITA....LAMA MANA PUN TAK JUMPA....KITA TETAP PANDANG LANGIT YANG SAMA..JADI KITA DEKAT SEBENARNYA, DEKAT DIHATI....

Tuesday, February 5, 2013

Tak tau menipu ...

 Saje je tempek gambo Adam ngan Zara ni.. tiba2 teringat dan rindu kat budak berdua ni sebab ...ada cerita kelako....
Masa sabtu dan ahad lepas ..diaorang balik Ipoh sebab nak tengok Tokwan yang tak sihat...jadi saya pun oder la mango float dari anak jiran sebelah rumah yang kawen nagan orang Sabah keturunan Filipino.....sebelum ni diaorang ada bagi rasa mango float ni...anak2 kata sedap sangat....jadi saya pun order la...rupa nya  esok pagi jiran saya tu tanya kat Adam..sedap tak mango float yang Tokma oder semalam??Adam pun denga penuh yakin menjawap tak sedap!!!Mua..ha...ha...aa

Sebeno nya kami tak tau pun cerita jiran bertanya Adam ni...sampai la petang Isnin bila saya balik keja jumpa la jiran ni kat pagar depan rumah..dia tanya saya...sedap tak mango float semalam?saya kata sedap tapi rasa agak lain sikit dari hari tu..mungkin sebab mempelam tu masam sikit..jiran tu kata isteri dan anak menantu dia punya la susah hati sebab Adam kata tak sedap....ha..a..ha.a.a saya pun tergelak beso......itu la tanya kat budak2 mana diaorang tau nak tipu2 sunat sikit ke...nak cover2 line ke...

Kalau kita yang dewasa ni mungkin kata sedap..nak jaga hati orang....
Nanti Tokma buat sendiri mango float tu...senang je...
Bahan untuk buat mango float..mudah je....dah beli semua bahan kecuali krakers tu...takde pun jual...akan diganti ngan biskut marie.....mangga boleh ganti ngan buah lain..strawberi ke...durian ke....nenas..cempedak??muahaa.ha..ah..a..a..pandai aku ubah resipi...Gambo mango float dari GOOGLE..nanti dah buat  boleh tempek gambo...punya la susah cari whipping cream yang ada tulis hala....semua diary whipping cream je yang ada...pegi Giant baru jumpa yang halal...

No comments:

Post a Comment