RENTETAN CATATAN HARIAN UNTUK RENUNGAN DAN KENANGAN

JAUH MANA PUN JARAK KITA....LAMA MANA PUN TAK JUMPA....KITA TETAP PANDANG LANGIT YANG SAMA..JADI KITA DEKAT SEBENARNYA, DEKAT DIHATI....

Friday, November 14, 2014

Bosan...??

Genab setahun ada akaun Fb..dulu2 semua sibuk pasal Fb ni..saya tak kesah pun..tak suka dan takde hati nak ada FB
Ada staff saya masa keja dihospital dulu suruh saya bukak akaun FB ...saya senyum je...ada jiran Hajjah H tanya saya sampai berkerut dahi tak de FB??..So what?? pelik ke tak de FB??

Oktober 2013 Ailia bukak FB untuk saya...emm..m..boleh la baca apa2 berita terkini...add kawan2 baru..join grup masak..grup jahit..grup tanam bunga,...itu je...tapi bila dah setahun ni rasa bosan sungguh dengan FB ni...
1  .Berita palsu berlambak2.....berulang2..berita entah bila2 dimasuk balik ...bosan dengan berita palsu...
2.  Ada yang suka pos benda2 yg macam riak le...beli barang emas...projek juta2...suami belikan itu ini......bosan....
3. Paling bosan ada grup yang saya join asyik keluar gambar buah...tanya buah apa?kalau setakat durian belanda...pulasan..markisa takkan nak tanya buah apa??pos gambar sayur ..tanya sayur apa??..gambar kukur kelapa dan tanya sape tahu apa benda ni....
kalau gambar sendiri ok..tapi ambik dari grup lain..ambik dari wall orang..hem.m..m..gambar yang sama dari orang yang berbeza2..tak ke bosan...??bosan dengan grup ni..tarik diri...
Dalam duk bosan..bosan ni  baru tau rupa nya yg suka pos macam 2 tu suka kalau banyak dan ramai  yg klik LIKE...oh..h..gitu rupa nya FB...
Memang takde paksaan untuk join grup apa2...takde paksaan untuk add dan berkawan ngan sesiapa dan yang penting wall FB masing2 ikut suka le nak pos apa pun..tak suka jangan baca....tapi itu semua BOSAN!!!

MACAM BLOG SAYA..SAYA CERITA JUGAK HAL KELUARGA DAN ANAK2...HAL MAKAN YG BEST2 DAN HAL BERJALAN KEMANA2..TAPI INI BLOG PERIBADI YANG DITULIS UNTUK RUJUKAN SENDIRI SUATU WAKTU NANTI....SAPE YG SUKA BACA..SILAKAN..TAKDE PAKSAAN..TAK SUKA JANGAN BACA....

Selamat tinggal FB...Tak tutup akaun..sesekali bukak jugak....memang takde makna kalau kecanggihan teknologi diketepikan..ni zaman serba maju...

No comments:

Post a Comment