RENTETAN CATATAN HARIAN UNTUK RENUNGAN DAN KENANGAN

JAUH MANA PUN JARAK KITA....LAMA MANA PUN TAK JUMPA....KITA TETAP PANDANG LANGIT YANG SAMA..JADI KITA DEKAT SEBENARNYA, DEKAT DIHATI....

Monday, March 14, 2011

Lepat pisang....

Mak ai....beso nya lepat pisang...he..he...cepat sikit siap..

Ni la Nadia....siap bawak bekal nasi kepejabat...bagus...jimat dan tak payah beli....gulai tempoyak tuh..!


Anak angkat saya Mohd Shafeeq dah pun selamat melangsungkan perkahwinan....ni tunggu sorang lagi anak angkat saya yang maseh bujang....Mohd Zulkarnain yang bekerja di Kuala Pilah....tak tau la makwe dia orang mana...Perak ke?..atau Kelate gak..he..he....dan lama sungguh tak keKelantan....rindu kat anak2 sedara di Tanjung Mas....adik lelaki saya yang berkawen ngan orang Kelantan dah pun menetap disana...kalau keKelantan mesti la ke Pasir Mas gak..jumpa Mek...Mek yang baik hati mengajar saya membuat tapai pulut daun getah...dan jugak ketupat daun palas.....yang sabo je tengok saya tak reti2 nak bungkus ketupat daun palas tu...dah tua2 baru belajo memang benak la kepala...seronok sangat berada dikampong Mek ....ada sawah padi..pokok2 getah...cantik pemandangan kat situ..(Mek ni iala nenek anak angkat saya, Mohd Zulkarnain yang saya panggil Nain dan dipanggil Kana oleh anak2 saya)
Yang jadi anak2 angkat ni dah dianggap anak sendiri......makan minum tido baring kat rumah.....Alhamdulilah anak2 ni pun baik2 dan menghormati saya dan suami......cuti2 tu selalu la dia orang balik Ipoh....
Hari ni bawak bekal lepat pisang...nak tido semalam sempat buat lepat...pisang dibagi oleh jiran yang buat kebun kat rumah kami...ada tanah kosong tanam je pa2....akan ada hasil nya...Semua kawan pejabat kat unit saya seramai 7 orang ni merasa la makan lepat pisang..Dr. Faiz la yang paling suka lepat pisang ni...pegi mana2 tengok pisang akan teringat kat dia.....yang lebeh dibagi kat kak yang menyapu pejabat kami..ntah la..selalu kesian je tengok kak tu....selalu la bagi apa2 makanan yang dibawak dari rumah...menjelang 9 pagi hampir semua kawan2 sepejap keluar bertugas diluar...tinggal la berdua dengan pembantu tadbir unit kami..eh...sebeno nya pembantu tadbir unit kami sedang bercuti sakit yang ada ni ada lah student OM dari Uitm yang sedang buat latihan praktikal dipejabat kami...nama dia Nadia..cantik dan manis orang nya...he..he...

No comments:

Post a Comment