RENTETAN CATATAN HARIAN UNTUK RENUNGAN DAN KENANGAN

JAUH MANA PUN JARAK KITA....LAMA MANA PUN TAK JUMPA....KITA TETAP PANDANG LANGIT YANG SAMA..JADI KITA DEKAT SEBENARNYA, DEKAT DIHATI....

Thursday, February 18, 2010

Rindu pada jiran lama

Dua hari yang sungguh memenatkan..tapi kerana tugas segala nya diharungi dengan tabah..balik dari bertugas diParit Buntar singgah diTaiping, oh..dalam perjalanan balik jalan sesak di terowong Menora tapi tak la teruk sangat...risau sangat kalau sesak teruk sebab jam dah hampir 6 petang waktu tu...sebenarnya teringat nak masak sesuatu untuk jiran sebelah rumah..tapi nak buat macamana..dah kena keja outstation..memang leteh..pegi dengan Fortuner pulak..kenderaan tu memang membuatkan sakit badan..

Terima berita dari tuan empunya diri..selama ni hanya dengar kabar2 angin je...Selamat bertunang Mie...doa mama untuk kebahagiaan mu...semuga bahagia hingga bila2....jaga la ikatan pertunangan tu baik2...

Malam kemajlis kenduri doa selamat rumah jiran terdekat..sebelah rumah...berjumpa la jiran2 yang tinggal satu jalan...sembang2..gurau2..em..m..rindu lama tak dapat sembang2..
Jiran2 saya anggap saperti sedara sendiri,kerana jiran lah orang paling hampir dengan kita..kalau lah terjadi apa2 kat kita tentu lah jiran dulu yang kita cari..tak kira lah apa bangsa sekali pun..masa saya tinggal diBatu Gajah dulu,jiran saya ramai berbangsa cina ..semua nya baik2 belaka..kalau pegi mana2 dan terlupa angkat baju kat ampaian jangan lah risau apa2..jiran2 saya tu akan tolong angkatkan dan letak elok2 dalam raga saya...dan yang best kalau balik keja,kalau diaorang ada kat depan rumah,saya tak payah turun keta untuk buka pintu pagar..diaorang akan tolong bukakan..

Dan kalau sakit demam macam2 la ubat herba cina yang diaorang tolong belikan...he..he..best nya jiran2 saya...
Paling best kalau dekat2 raya cina...jiran2 saya akan membakar kue gulung atau love letter...olih sebab membakar kue ni panas,selalu nya dibakar didepan rumah..saya pun apa lagi sibuk lah tolong bancuh,bakar dan yang penting tolong ngap sekali kalau ada yang terhangus..he..he..
Sedap kue ni...tiap2 tahun tolong masak,saya pun dah pandai buat kue ni..boleh ambik tempahan la kalau ndak...Rindu sanagt kat jiran2 lama saya...
Jiran saya sekarang, diIpoh semua nya berbangsa melayu..(kecuali satu keluarga Indonesia iaitu Dr Shizuka dan Dr Reza) baik2 belaka,sentiasa bersepakat dalam apa saja hal..
Rasa tak nak pindah kemana2 lagi..tapi tak tau la kut esok2 teringin nak duduk dekat2 anak2 diKuala Lumpur pulak...atau terngat nak keja diPutrajaya pulak...




No comments:

Post a Comment