RENTETAN CATATAN HARIAN UNTUK RENUNGAN DAN KENANGAN

JAUH MANA PUN JARAK KITA....LAMA MANA PUN TAK JUMPA....KITA TETAP PANDANG LANGIT YANG SAMA..JADI KITA DEKAT SEBENARNYA, DEKAT DIHATI....

Saturday, May 15, 2010

Jeritan diwaktu senja..


Persembahan dari kumpulan Tok Gajah...






Acara akhir malam mesra,menari sewang beramai2....












Urusetia pun kena buat persembahan...






Dr.Haslina membakar ikan,ayam dan daging untuk kami..









Barbekue atas pelantar tepi sungai..best...













Ni Mazian dari kumpulan saya sedang menyumpit....ada gaya..














Alen tengah tunjukkan cara menyumpit... Macam ni nak hidupkan api....














Waktu senja dan hujan lebat ramai la peserta kursus lelaki yang turun mandi disungai...saya dan Nimie duk berihat dalam khemah....sambil baring2 terasa sejuk lantai plastik khemah,oleh sebab khemah baru dan berkualiti tak ada masalah yang dihadapi...tapi ..tiba2 Nimie merenung atas kepala saya..dan terdiam..kenapa?saya bertanya..








oh..ada benda bergerak...air bawak daun kata Nimie...saya mendongak kepala ..Ya..ALLAH..Kala jengking atau scorpion yang besar sangat sedang bergerak betul2 atas kepala saya..bayangkan hitam dan sebesar tapak tangan...apa lagi ...tolong..!kuatnya suara saya senja tu sampai petugas yang sedang berihat kat situ berlari datang...yang saya ingat hanya nama Aziz.. sebab khemah dia dibelakang khemah saya...tolong Aziz...!!!Aziz kala jengking.. tolong....dan akhir nya kalajengking tu dibunuh....masa jumpa Aziz malam tu saya tanya..awat hang tak keluaq tadi...Aziz dengan gelak memberitahu masa tu dia tengah nak pakai seluaq..kelako bebeno...oleh sebab terkejut dan takut...gambo kala jengking yang beso tu tak sempat dirakam...



Malam mesra berjalan lancar...hujan pun turun..kena tutup kepala dengan tuala sebab barbekue dibuat atas pelantar tepi sungai..ada ayam..daging dan best sangat ikan Kelah..besar...makan sampai kenyang dan banyak yang lebeh.... balik lewat kekhemah sebab bersama ahli kumpulan kena siapkan tugasan....tido dalam khemah dan hujan lebat terus membasahi bumi...peserta lelaki ramai yang tidur kat dewan ditepi sungai...nasib baik urusetia siapkan selimut..baru lagi...maseh dalam plastik..

No comments:

Post a Comment