RENTETAN CATATAN HARIAN UNTUK RENUNGAN DAN KENANGAN

JAUH MANA PUN JARAK KITA....LAMA MANA PUN TAK JUMPA....KITA TETAP PANDANG LANGIT YANG SAMA..JADI KITA DEKAT SEBENARNYA, DEKAT DIHATI....

Saturday, July 10, 2010

Cerita kelako...

Petang waktu memasak ngan suami kat dapo,berbalas la mesej ngan anak yang sedang jalan2 kat Seremban....saya pun bertanya jumpa tak Jalan Dato' Siamang Gagap?

Yang buat kami tergelak .....anak saya ingat SIAMANG tu ialah sejenis ikan...! ingat adik beradik SIAKAP ke?he..he..he...kelako la...

Sebenar nya masa mak ngan ayah mertua saya maseh ada dulu,selalu la kami balik kampung suami kat Rantau...selalu la keluar kat Bandar Seremban...tiap kali keSeremban dan jumpa dengan papan tanda Jalan Dato' Siamang Gagap,kami akan gelak sakan..iala..sape tak gelak...kami rasa kelako dan memang la kalau dah kelako tu..gelak la jawap nya...

Mula2 dulu saya bertanya kat suami sape Dato Siamang gagap tu?..kut la suami tau sebab dia orang Negeri Sembilan...suami kata mana nak tahu..Pembesar negeri la kut...

nak jadi kan cerita satu hari kami keSeremban bersama sepupu suami yang tiba2 je bertanya..Sapo pulak yang bagi Dato' kat Siamang tu..apo jaso eh...(apa jasa dia)waktu tu kami baru saja melepasi papan tanda Jalan Dato' Siamang Gagap.....apa lagi dengan cara dan loghat Negeri Sembilan yang pekat..terdengar lucu dan kelako sangat pertanyaan sepupu suami saya tu...pekat sungguh loghat dia dan selamba je bercakap...

Jadi gelak la sampai guling2 atas tanah....tipu la tu...he..he..banyak tempat dah pegi rasa nya itu la nama jalan paling kelako pernah jumpa...(yang saya tulis ni tidak la bermaksud menghina sesiapa..tapi apa yang saya dan keluarga rasa kelako je...)

Kami sekeluarga memang la ada banyak kenangan dan cerita yang kelako dan lucu..yang selalu buat kelako dan buat kami gelak iala..................tak leh tulis nama nanti dia marah....antara yang tak boleh kami lupa ialah...BEG KAMU NI ORI KE SPICY...SANTA CLAUS...KALAU PEBER...MAKAN SNAKE....KEDAI MOTO YAMAHA MANA....PENCURI KEJO POLIS...KALAU CIKGU RINDU...BIBIR MACAM M.RAJOLI,TUDUNG PENTIUM.MOZILA FIREFROG..MACAM GADIS DAN DAH AKAL BALIGH..serta banyak lagi la..kalau citer mesti gelak dan yang kelako jugak kenangan pegi pasar malam Brincang,Cameron Highlands...lawak betul...

No comments:

Post a Comment