RENTETAN CATATAN HARIAN UNTUK RENUNGAN DAN KENANGAN

JAUH MANA PUN JARAK KITA....LAMA MANA PUN TAK JUMPA....KITA TETAP PANDANG LANGIT YANG SAMA..JADI KITA DEKAT SEBENARNYA, DEKAT DIHATI....

Saturday, September 12, 2009

Puasa ke 22

Cuti ujung minggu,bz siapkan biskut raya kawan2.Pagi sempat kekedai bahan buat kueh,tapi tak boleh masuk sebab ramai sangat yang berebut membeli bahan untuk buat kueh.Sebenar nya saya kesitu untuk beli cooking coklat yang dah habis,ada lagi biskut yang tak siap.Dah siap,baru lega dan nak mulakan buat biskut sendiri pulak.Cuaca panas,terasa leteh sangat,tapi sebab dah masuk hari ke22 berpuasa semua nya ok je. Anak dan suami mengajak saya kepasar Ramadan,tapi bila kenangkan ramai sangat orang,lagi pun hari ni hari sabtu dan dah tentu parking kereta pun susah,saya tak jadi pegi ikut diaorang.
Nain balik dari Kelantan,akan melapur diri di Hospital Serdang Isnin ni,macam2 la barang yang diangkut nya dari Kelantan...Timun,bunga kantan,ikan kering,keladi ,terung pipit,budu dan macam2 lagi,ni baru betul2 balik dari kampung..Istimewa sangat saya dapat hadiah sepasang telekung yang cantik ,bunga merah jambu yang disulam cantik sangat..terima kasih ya mama Nain di Pasir Mas..
Petang baru la selesai dan habis menyiapkan biskut kawan2.Lega sangat...dah masuk dalam bekas,dan masuk dalam kotak,hari Isnin akan hantar pulak..
Malam masa mengemas rumah sempat la tengok majalah 3,dan tengok macamana umat islam berpuasa di Cina dan Kemboja,kesian tengok dia orang berpuasa dalam keadaan yang tak macam kita.Semua nya buat kita insaf dan bersyukur dengan apa yang ada.Pukul sepuluh malam ,Shafeeq datang menemankan abahnya menonton perlawanan bola Liga Inggeris..dan yang kelakar nya sempat la dia kedapo tengok saya masak apa...ha..ha..sambal tumis ikan bilis dengan terung pipit..apa lagi...makan la sampai dua pinggan...sambal tumis hari2 pun tak pe....

1 comment: