RENTETAN CATATAN HARIAN UNTUK RENUNGAN DAN KENANGAN

JAUH MANA PUN JARAK KITA....LAMA MANA PUN TAK JUMPA....KITA TETAP PANDANG LANGIT YANG SAMA..JADI KITA DEKAT SEBENARNYA, DEKAT DIHATI....

Sunday, October 4, 2009

Burung misteri...

Sangkar yang dibeli untuk burung comel bernama Abu..he..he...
Manja nya dia....kenapa tak nak terbang?

Burung misteri yang datang kerumah kami..comel kan?


Pagi sabtu rileks2 je...tak perlu masak hari ni sebab dapo saya dalam proses ubahsuai,tak mau ganggu yang bekerja kat dapo tu..malas yang lebeh nya..he..he...

Tapi bila pukul 11 lebeh teringat pulak nak memasak..kesian yang bekerja tu apa salah nya saya masak dan bagi diaorang makan tengahari ni..hari2 saya keja tak bagi makan pe2 pun...dan saya pun masak la pe yang patut...

Petang Shafeeq datang ,terus kedapo dan makan..lapar la tu dan rindu masakan mama...

Petang ni satu peristiwa pelik berlaku dirumah kami,seekor burung yang cantik tersesat dan tak mau terbang kemana2..burung tu berjalan tergedek2 atas meja ruang tamu dan langsung tak terbang walau pun kita pegang dia.comel sangat bewarna biru dan kuning..Shafeeq nampak teruja sangat dan saya cadangkan dia membela burung tu..dan tanpa berlengah masa Shafeeq keluar nmembeli sangkar bersama abah nya..Sangkar comel beharga rm36...dan burung tu terus dibawa balik..sebelum tu Shafeeq nama kan burung tu Abu....he..he,..kelakar betul..klasik betul nama burung tu..Sempat la saya pesan jangan letak sangkar tu rendah sangat nanti kucing cuba tangkap burung tu.Nanti Shafeeq ajar dia bercakap,sebulan lagi pandai la bercakap gurau Shafeeq.




Dekat nak senja Shafeeq cal bagitau burung tu dah mati...terkedu la kami semua..burung tu memang nak mati la mama sebab tu dia datang menyerah diri kat kita kata Shafeeq..tak pe la nak buat camana..pujuk saya.

No comments:

Post a Comment