RENTETAN CATATAN HARIAN UNTUK RENUNGAN DAN KENANGAN

JAUH MANA PUN JARAK KITA....LAMA MANA PUN TAK JUMPA....KITA TETAP PANDANG LANGIT YANG SAMA..JADI KITA DEKAT SEBENARNYA, DEKAT DIHATI....

Monday, October 5, 2009

Hari lapur diri

Ni gambar udang masak lemak dengan pucuk asam gelugur..gambar di request oleh Aiza
5 Okt 2009, ke JKN untuk lapur diri.

Jumpa la kawan2 yang lama tak jumpa.Ada yang bertukar balik dari negeri2 lain,dan ada yang bertukar dari daerah lain.Semua nya melapur diri diJKN Ipoh.

Pengarah JKN bagi taklimat,nasihat dan macam2 cerita...saje nak bagi semangat kepada mereka2 yang kena bertugas dipendalaman dan kawasan2 terpencil...ada la Dato' buat lawak sikit2 nak jaga kan mereka yang mengantuk..lepas tu penyelia Jururawat pulak.Kesian kat dia..ramai yang tak puas hati kena tukar ketempat yang tak diingini..ha...ha...

Dapat surat lapur diri kat Hosp.Raja Permaisuri Bainun ...dah agak kena keja kat sini..Alhamdulillah...

Isi macam2 borang sampai 1 tghari..pegi kafetaria makan nasi dan jumpa ramai la students yang praktikal kat sini...mama..mama...ramai yang memanggil dan menegur..

Petang dengar taklimat lagi,isi borang lagi...

Balik jam 5 petang terus kekedai gambar,ambik gambar pulak...

Pegi photostat macam2 ...i/c,slip gaji,buku bank,dan lain2..

Balik kerumah dah leteh,tapi sempat la masak sikit2 untuk makan malam.Masak lemak udang ngan pucuk asam gelugur semalam masih ada..panas je..

Malam menalipon anak sedara saya Tengku Iman bertanya kabar mak saya yang tinggal bersama diKL..

Dan malam jugak dapat berita kemalangan staf pergigian Parit Buntar yang dalam perjalanan balik dari JKN Ipoh...seorang meninggal dunia..takziah...esok pagi2 suami saya dan staf JKN akan keParit Buntar,menziarahi Allahyarham dan keluarga..

Baru tadi berbual dengan Allahyarham kata suami saya...

Jodoh..ajal dan maut semua nya ditangan Tuhan...

No comments:

Post a Comment