RENTETAN CATATAN HARIAN UNTUK RENUNGAN DAN KENANGAN

JAUH MANA PUN JARAK KITA....LAMA MANA PUN TAK JUMPA....KITA TETAP PANDANG LANGIT YANG SAMA..JADI KITA DEKAT SEBENARNYA, DEKAT DIHATI....

Wednesday, October 14, 2009

Lepak2....


Suasana malam dipersimpangan Jalan Lapangan Terbang dekat rumah saya..Pemandangan dari tingkat atas Old Town kopitiam

Hampir seminggu bertugas dah mula sesuaikan diri...banyak perkara berlaku dalam seminggu ni..ujung minggu kami sekeluarga ceria dengan kepulangan Adam...



Kat hospital pulak ramai la students saya yang menegur dan sempat la bertanya kabar..Terharu sangat sebab diaorang tak lupakan saya..malah ada yang mengeko saya ke kafetaria ...



Tengahari Selasa pergi melawat Amir..entah la tengok dia yang terlantar tak sedar..hati terasa sebak dan airmata tak dapat ditahan...terbayang senyuman manis dia setiap kali berjumpa...selalu la dia menegur suami saya yang kebetulan selalu bermain badminton bersama...Doa restu semuga Amir cepat sembuh..



Malam terasa sunyi sangat,rindu pada anak2,menantu dan Adam yang dah pandai itu ini...



Apa kabar la anak saya Nain di Ampang...Shafeeq pulak balik kePerlis dan Hilmie balik ke Kelantan...Ailia ke KL...sunyi dan rindu sangat...Nasib baik la Aiza selalu menalipon....



Boring pun ada, jadi malam Rabu,lepak2 di Old Town Kopitiam dekat rumah kami sambil menikmati suasana malam yang sibuk di persimpangan lapangan terbang.Best sungguh lepak2 kat situ...sejuk nya,sambil saksikan suasana malam...makan roti bakar dan menghirup kopi putih Ipoh yang sedap tu...Selain dari tido,lepak2 macam ni la paling best....



Balik kerumah dah jam 11,membaca Kosmo dan Metro..berita gempa bumi di Padang paling banyak...Rasa nya perancangan untuk keIndonesia hujung tahun ini terpaksa dibatalkan...Lebeh2 lagi dengan ada nya ancaman dari segelintir rakyat nya yang mahu menganyang rakyat Malaysia..Sabo je la...

No comments:

Post a Comment