RENTETAN CATATAN HARIAN UNTUK RENUNGAN DAN KENANGAN

JAUH MANA PUN JARAK KITA....LAMA MANA PUN TAK JUMPA....KITA TETAP PANDANG LANGIT YANG SAMA..JADI KITA DEKAT SEBENARNYA, DEKAT DIHATI....

Sunday, March 28, 2010

Bahagia dengan kejayaan anak2

Ni anak sape pulak...oh...abe Na....comelnya dia....

Aiza....kecermerlangan dari kecil..kejayaan nya membahagiakan kami sekeluarga
Ini menantu kesayangan kami sekeluarga..Aida Mazreena


Anak sulung kami Aidil...kejayaan nya jadi kegembiraan kami..
Petang ni terjumpa seorang kawan lama...
penampilan nya buat saya tak berapa kenal,kalau dia tak tegur saya dulu...
memang terkejut tengok kawan yang saya panggil Tim ni...
kurus..tak ceria.pucat dan nampak lebeh berusia dari umur dia...
citer punya citer ...terkejut jugak dengan apa yang terjadi,yang mampu saya katakan ialah...banyak2 bersabar....
Ini lah dunia..banyak benda tak terduga terjadi tanpa kita dapat meramal nya...
Suami Tim berpoligami dan anak2 pulak terlibat dengan kegiatan yang tak diingini
Dulu Tim ini sangat bergaya orang nya...suami dia pegawai tentera..
teringat masa saya membesarkan anak2 dulu,agak sempit juga dari segi kewangan lebeh2 lagi masa anak2 sedang belajar..
tapi Tim ni rileks je..pernah dia bagitau saya duit gaji dia satu sen pun tak ambik dari bank,malah setiap bulan suami akan bagi dia duit belanja hampir 2 ribu..bertuah nya badan...
Tapi hidup ni tak selalu nya indah,mungkin dari satu segi kita beruntung tapi dari segi lain pulak kita rugi...
Alhamdulillah,walau pun saya tak mewah dari segi kewangan tapi kejayaan anak2 dalam pelajaran dah cukup membahagiakan...
berjaya dalam pelajaran atau ada keja tetap dah menjamin kehidupan mereka nanti.....Sekurang2 nya dia orang boleh hidup dengan agak selesa dan terjamin...
Aidil,Aida..Aiza dan Ailia bersyukur lah dengan apa yang telah dikecapi sekarang...begitu juga anak2 mama Nain,Mie dan Shafeeq...bersyukur la kerana dah dapat diploma dan walau pun dah bekerja maseh ada peluang untuk dapatkan ijazah pulak....

No comments:

Post a Comment