RENTETAN CATATAN HARIAN UNTUK RENUNGAN DAN KENANGAN

JAUH MANA PUN JARAK KITA....LAMA MANA PUN TAK JUMPA....KITA TETAP PANDANG LANGIT YANG SAMA..JADI KITA DEKAT SEBENARNYA, DEKAT DIHATI....

Thursday, March 25, 2010

Oshin?...

Ni anak Jepun yang saya bela dari kecik..Oshin nama nya...saje tempek gambo dia kat sini...
Sampai pejabat 6.58 pagi...hui yo...awal tu...gelap lagi.masuk pejabat,cepat2 kunci pintu...masa ni mesti ada yang tido lagi...


Sementara tunggu 8 pagi bukak la e-mail...hampeh..sape nak e-mail?Dari pejabat pun takde e-mail pe2...esok tak tau ada kursus jangan mare eh....kosong je peti e-mail....


bukak kosmo online ...baca berita penting serba sikit..jangan tak tau pe2 pulak berita terkini...tahniah kawan2 polis...dapat elaun 200 tu dah bagus...sape nak bagi?eh..simpan 200 sebulan setahun dah ada 2,400 tau...5 tahun?banyak tu...yang bujang2 jangan la gunakan 200 tu....simpan...simpan....nanti nak kawen dah ada duit..betul tak?tapi pe2 pun buat Jamal suami isteri jangan lupa belanje eh...begitu jugak yang lain2 tu...
Tengahari tak kemana2,panas.....dapat lelapkan mata sekejap...petang lepas masak2 sikit dan makan,luangkan masa menonton tv yang dah lama sangat saya tak tengok sebab takde masa....tengok citer Jepun..teringat 21 tahun dulu citer paling popular di TV ialah siri Jepun bernama OSHIN....Saya tak pernah mis tengok citer tu setiap petang...best sangat,sampai sanggup mintak keja shif pagi sebab petang nak tengok Oshin...
ingat lagi masa tu saya sedang mengandongkan anak ketiga...yang kelako nya bila lahir anak ketiga tu,ada lah iras2 Oshin..he..he...tak caya tengok gambo yang saya tempek ni...muka Jepun betul...
Ada la sedara saya dan kawan2 sampai sekarang panggil dia Oshin...pada hal nama sebenarnya ialah Ailia...

No comments:

Post a Comment