RENTETAN CATATAN HARIAN UNTUK RENUNGAN DAN KENANGAN

JAUH MANA PUN JARAK KITA....LAMA MANA PUN TAK JUMPA....KITA TETAP PANDANG LANGIT YANG SAMA..JADI KITA DEKAT SEBENARNYA, DEKAT DIHATI....

Saturday, March 27, 2010

Kursus...kursus

Malam minggu sorang2 kat umah...tengok tv?tak tengok pun tak pe,ntah pe2 citer nya...jemu la kalau orang yang sama berlakun..
Kat astro ada AF...tapi saya tak minat langsung..tak tengok pun..
Jadi dengar radio lagu2 klasik antarabangsa...best..terbuai2 la kenangan lama..terkenang2 citer lama..
Saya sebenar benar nya memang suka menyanyi...tapi dek kerana suara tak berapa nak sedap,jadi menyanyi sorang2 je..kalau karaoke kat rumah pun sorang2 je..tapi kalau ada apa2 majlis dan kena menyanyi saya sporting je...belasah je nyanyi pe2 lagu...
Tapi masa saya berkursus posbasik psikiatri dulu memang selalu kena menyanyi...he..he..menyanyi dengan pesakit kat wad2 diHospital Bahagia.....memang ceria dan bahagia...
teringat kawan yang bertugas diHUKM...Sal mesti nyanyi lagu Fauziah Latif...mendayu2 la dengan penuh perasaan....
yang kelako..mesti dapat bunga dari pesakit....habis la bunga2 kat wad tu diaorang patahkan...
tapi semua nya dah tinggal kenangan...
Apa kabar ya Zarina diPPUM....Dah berapa orang cahaya mata sekarang...rindu sangat kat Zarina....masa kursus selama setahun dulu,Zarina ni agak rapat ngan saya...kemana saja bersama...grup kami yang seramai 5 orang tu memang satu kepala..sehati sejiwa...ha..ha...
saya la yang paling senior,yang lain tu macam adik2 dan anak2 saya je....
Seronok sebenar nya berkursus ni...kursus posbasik selama setahun tu saya rasa paling best....dah tua2 jadi student....pengajar kami pun sebaya je..tapi tu dah pun berlalu 9 tahun dulu...kejap je dah 9 tahun ,rasa baru semalam je...
Saya pun tak paham kenapa ramai orang tak suka pegi kursus...ada je alasan dan kalau boleh nak mintak orang lain pegi...pegi kursus bermakna banyak benda baru yang dapat kita belajar...banyak pengetahuan untuk meningkatkan prestasi kerja kita..minda pun lebeh terbuka dan kreatif ......dapat ramai kawan2 baru jugak...
Duk je dalam pejabat tentu jemu...minda pun terperap ...langsung tak ada kemajuan...
kawan2 pun orang yang sama je...
Tapi sekarang ni suka tak suka kami paramediks KKM kena pegi kursus untuk kumpulkan points yang akan melayakkan kami mendapat Sijil amalan...atau APC,tak ada sijil,tak boleh keja...
Ha..a...baru tau berebut nak pegi kursus....

No comments:

Post a Comment