RENTETAN CATATAN HARIAN UNTUK RENUNGAN DAN KENANGAN

JAUH MANA PUN JARAK KITA....LAMA MANA PUN TAK JUMPA....KITA TETAP PANDANG LANGIT YANG SAMA..JADI KITA DEKAT SEBENARNYA, DEKAT DIHATI....

Thursday, March 11, 2010

Kalau la masa boleh diputarkan kembali

Tak sangka pandai gak saya begaya masa remaja dulu..berkain hitam,baju pendek butang2 bertali lagi......he..he..sebelah tu cikgu Kamarulzaman...kelako tengok gambo ni...
Saya yg duduk bertocang dua tuh...Tingkatan 4 nih...

Gambo ekslusif ngan budak2 STAR Ipoh...dibelakang tengah tu Dato' Zainal Abidin bekas Timbalan Menteri...he..he...sedara saya gak tuh...masa ni saya Ting.4,budak2 STAR tu Ting.3..ni kat tepi asrama STAR,masa sukan..


Gambo dolu2...masa ni tingkatan 4...dengan cikgi Termizi dan Mr Kuru..ea..a..pendek nya skirt..



Bercuti sehari kerana bercadang untuk ke Sungai Petani,menziarahi Pakcik yang uzur dan sakit...tapi rupa nya dah dibawak anak berihat di Pengkalan Hulu..

Santai2 dirumah, mengemas dan membaca Kosmo dan Metro..

Seronok tengok wajah2 ceria pelajar yang mengambil keputusan SPM masing2 semalam,best nya dapat 8A..9A.. ada tu 15 A....tahniah semua nya..

Teringat masa bersekolah dulu..saya memang aktif...kecuali bersukan..jadi pengawas,ketua asrama, mewakili pertandingan bahas,syarahan..berdrama,menyanyi dan kelakar jugak..dalam duk nyanyi2 tu masuk nasyid jugak...he..he..


Bersekolah dan tinggal diasrama memang banyak kenangan..kawan2 pun ramai,teringat asrama saya dulu jugak ada pelajar tingkatan satu dari sekolah lain menumpang disitu..tak salah saya pelajar rancangan khas yang dapat keputusan bagus dalam peperisaan penilaian darjah 5..masa tu tak ada lagi UPSR..

Asrama kami terletak hanya menyeberang jalan depan pagar sekolah...disebelah kanan Maktab Perguruan, kiri pulak Politeknik Ungku Omar dan Radio Malaysia Ipoh..jadi memang happening la..kalau hari outing iaitu hari Sabtu,memang jenuh tunggu bas ...pelajar Poli tu dah beratus orang, kami lagi, cikgu2 pelatih tu lagi...last2 jalan kaki je..tapi bukan keBandar Ipoh pun sebab jauh ,tapi kami jalan kaki ke Ampang..ala masa tu ada la 2..3..kedai kat Ampang tu...tak macam sekarang.

Jadi la..outing tetap outing..beli la pe2 yang patut..biskut ke..
Kalau la dapat jumpa balik kawan2 sama sekolah dan tinggal diasrama dulu tentu best...kat mana la diaorang sekarang,tak pernah jumpa pun...tak pernah reunion pun..

Teringat jugak warden asrama kami yang garang sungguh...muka tu sentiasa masam mencuka...kenapa cikgu dulu2 garang ya...mungkin semua tu buat kami lebeh menghormati diaorang...

Masa saya dalam Tingkatan 5, ada cikgu2 siswazah yang datang buat latihan mengajar disekolah kami..Seorang dari cikgu tu masih saya ingat kerana ada menghantar surat kat saya selepas dia kena mengajar di Terengganu...masa tu mana ada handphone pun..jadi pejabat pos la yang paling untung, perhubungan banyak dengan surat menyurat..setem masa tu 15 sen je...

Cikgu tu bukan hantar surat cinta pun..tapi saja cerita hal kat Terengganu...cikgu Kamarulzaman..(orang Kota, N.9) dimana ya sekarang ..menetap di kampong ke...Kalau dengar lagu 'Kenang daku dalam doa Mu'..selalu akan teringat kat cikgu ni sebab dia nyanyi lagu tu masa majlis perpisahan...

Dia mengirim surat kat saya bukan kat kawan2 lain mungkin sebab dalam kelas,saya paling aktif..ambik bahagian dalam apa saja aktiviti..pendek kata semua cikgu kenal...Kalau la masa dapat diputarkan balik...paling saya nak buat..belajar bersungguh2...dapat keputusan terbaik dalam SPM!!Ni dapat pangkat...je ,malu nak tulis pun..
Angan2 la pulak...



Mungkin ada cikgu2 tu yang dah tak ada.....ya la masa dah lama berlalu...dah berpuluh tahun..

No comments:

Post a Comment