RENTETAN CATATAN HARIAN UNTUK RENUNGAN DAN KENANGAN

JAUH MANA PUN JARAK KITA....LAMA MANA PUN TAK JUMPA....KITA TETAP PANDANG LANGIT YANG SAMA..JADI KITA DEKAT SEBENARNYA, DEKAT DIHATI....

Sunday, December 27, 2009

Kawen....kawen....lagi

Hujung minggu bermula Jumaat hingga Ahad dipenuhi dengan aktiviti memenuhi jemputan kemajlis perkahwinan..ramai sungguh yang mendirikan rumah tangga cuti krismas dan cuti sekolah ni..ada sampai 5..6 jemputan tapi ada yang tak dapat pegi sebab masa tak mengizin kan dan agak jauh...pendekata gantung kuali dan periuk dua tiga hari ni..tak masak..
Kakak saya dari Johor Bharu dan adik saya sekeluarga dari Kota Bharu jugak balik kerumah mak ..dapat lah berjumpa anak2 sedara yang lama tak jumpa...sempat buat kenduri doa selamat sikit disamping pegi makan kenduri dirumah kawan2 dan sedara mara..
Sabtu...berita sedeh kemalangan bas ekspres ....10 orang terbunuh...ngeri dan kesian sungguh..tentu lah sibuk staf kat Hospital Raja Permaisuri Bainun..apa2 pun salam takziah untuk semua keluarga mangsa..bas SANI EKSPRES rasa nya semua bas baru dan moden..ramai yang salahkan bas dua tingkat tak sesuai dan macam2 lagi..tapi pendapat saya berapa tingkat pun bas tu,kalau pemandu memandu dengan hati2,cermat dan bertanggung jawap, semua akan selamat..tapi semua nya dah ditakdirkan dan telah pun berlaku..toke bas ni dulu penyanyi..Dato' Sani...oh muda,bergaya ...hensem, bujang lagi kalau tak salah....memandu Ferrari lagi...usahawan yang berjaya...semuga kejadian ni tak berulang lagi..dalam duk teringat toke SANI EKSPRES tu..masa melawat besan saya di Hosp.Pakar Komuniti ..terjumpa la ngan Ferrari merah yang buatkan suami saya asyik memandang...he...he... harga 1 juta lebeh,boleh pandang je le...







Ni gambar bersama Mona ...kawan baik adik saya Ara yang saya terjumpa masa makan kenduri kat Dewan Kompleks Mahkamah Syariah Ipoh...sempat la posing....
Pemandangan belakang Hosp.Pakar Komuniti...rumah kami tak jelas,yang nampak macam padang tu ialah Lapangan Terbang Sultan Azlan Shah Ipoh..

Suami saya asyik memandang FERRARI merah yang comel sangat....ni kat Hospital Pakar Komunti Ipoh...


Pelamin cantik siap ada dayang2 lagi...Ops..s...mak dayang....

Ni dia pengantin baru....Serius dalam debaran...


Kereta yang bawak pengantin..ni majlis kat Dewan Bandaran Ipoh..pengantin pun Ipoh mali...





Ni pengantin dan majlis perkahwinan terakhir yang saya pergi untuk tahun 2009 ni.





Comel nya dia...majlis naik buaian








Marhaban..berzanji dan naik buaian....

Majlis perkahwinan ke3 yang saya pergi....ada majlis naik buaian sekali untuk cucu2 sedara dari Melaka.. Anak2 sedara saya dari Kelantan.....comel2 belaka...
Dah nak balik Kelantan...jumpa kejap je...
Majlis kenduri kedua 26 Disember..masa ni pengantin belum tiba lagi...sempat rakam pelamin je..
Pasangan pengantin sedang mendengar khutbah Jurunikah...ni pengantin pertama yang saya pergi majlis nya..Jumaat 25 Disember.Jurunikah nya kelakar sangat...buat lawak nak bagi pengantin tak gelabah...yang kelakar Jurunikah ni kawan baik suami saya masa dalam Tentera dulu...apa lagi sembang sampai kena panggil nak balik...














No comments:

Post a Comment