RENTETAN CATATAN HARIAN UNTUK RENUNGAN DAN KENANGAN

JAUH MANA PUN JARAK KITA....LAMA MANA PUN TAK JUMPA....KITA TETAP PANDANG LANGIT YANG SAMA..JADI KITA DEKAT SEBENARNYA, DEKAT DIHATI....

Thursday, December 10, 2009

Kenangan manis diHRPB


Ni antara HO yang selalu kena leter .....he..he...rotan baru tau...

Hari ni saya bercuti...


Pagi tiba2 teringat nak masak sesuatu dan hantar kat staf saya..


Saya mengupas bawang,sementara suami kepasar membeli ayam dan santan kelapa


lepas sediakan cili,bawang ,halia.serai dan ayam pun sampai


Sekejap je rendang dah terjerang dalam kuali..kukus pulut kuning pulak..


dan lepas tu kukus kek coklat..


Jam 9.30 dah berada dikawasan HRPB,tapi berpeluh mencari tempat parking..


Makan2 ngan staf,walau pun sibuk tapi sempat la berbual dan ucapkan selamat tinggal..


Doktor2 siswazah(HO) pun nampak sibuk tapi sempat ucapkan selamat tinggal..tersentuh hati bila2 budak2 tu bersalam dan mencium tangan..


Diaorang ni hari2 kena leter ngan saya sebenar nya,,,degil2 belaka...


'Doktor tolak la taking blood trolley, jangan la bawak kidney dish cam tu je...'


'Doktor masuk la syringes ni elok2 jangan la main sumbat je...'


'Doktor,jangan la ikat lengan patients ngan gloves nanti blood lysed..'


'Doktor tolong la clerk case cepat sikit , jangan la sembang...'


Ini la antara leteran saya setiap hari...memang rasa nak rotan budak2 degil ni..ambik darah bawak kidney dish kecik mcam tu je,nanti tercucuk jarum sape susah?


Syringes yang dah diguna main senang je sumbat2 dalam sharpbin....lepas tu sembang2 tak habis2...yang rajin tu ok je, yang degil dan malas2 sikit memang kena leter...yang serius pun ada tau..tak senyum2...he..he...seorang dari nya Dr.Fadzli...mahal sungguh senyuman dia,..


Semua ni jadi kenangan manis pada saya selepas ni...satu hari nanti bila terjumpa diorang mungkin dah jadi Doktor Pakar .....


No comments:

Post a Comment