RENTETAN CATATAN HARIAN UNTUK RENUNGAN DAN KENANGAN

JAUH MANA PUN JARAK KITA....LAMA MANA PUN TAK JUMPA....KITA TETAP PANDANG LANGIT YANG SAMA..JADI KITA DEKAT SEBENARNYA, DEKAT DIHATI....

Tuesday, May 26, 2009

Dari ALLAH kita datang..

Allahyarham Mohd Nor Sharul Nizam ( berdiri).....semua nya tinggal kenangan......dari ALLAH kita datang kepada ALLAH kita kembali


Nanti kita sambung lagi cerita bayangan kenangan waktu kecil saya..pagi ni saya masak kek coklat untuk seorang anak sedara yang mmg suka sangat kek ni,tapi..kek ni buatkan saya teringat pada seorang student saya yang terlibat dalam tragedi diLubuk Timah,jalan Cameron Highland 9 mei 2009 lalu..

Masa arwah datang ketempat saya bertugas,pada 29 April 2009, saya masakan kek coklat ini untuk arwah dan kawan2..tapi sebab ramai,setiap seorang hanya dapat makan 2 biji je..arwah bertanya pada saya samada boleh tak masak sekali lagi..saya kata boleh sebab semua bahan maseh ada dan saya nak arwah yang masak sebab dari awal tadi dia saja yang nampak berminat dan berdiri disebelah saya tengok saya masak..hanya dia yang beria2 menyalin resipi yang dipotong2 nya berulang kali sebab salah salin ..dan dengan setia nya dia membancuh dan mengukus kek tu hingga masak.

Kalau la masa arwah minta nak masak kek tu saya tak benarkan tentu la saya menyesal tak sudah...

Teringat arwah tido disofa waktu lepas makan tengahari,mungkin leteh dan kepenatan.Tak sangka semua nya tinggal kenangan..



Allahyarham Mohd.Nor Sharul Nizam meninggal dunia bersama seorang lagi student saya kerana lemas sewaktu mandi di tapak perkelahan Lubuk Timah pada 9 hb mei 2009.Dari Allah kita datang,kepada Nya lah kita kembali..AlFatehah..

2 comments:

  1. salam ziarah...
    oh..ni mama yg kerap kali d ceritakan oleh arwah nizam=)....

    kinda miss him~...dri Allah kita dtg, kpd Nya kite kembali...redha...

    hmm..dia memg seOrang yg suka ambil thu dn bsungguh nk blaja....

    btw, salam perkenalan...intan shafiqah nma d beri...~sahabat arwah nizam....

    p/s: dia sgt suka akn kek mama tu...dia kte dia nk ajr intan pula!...tpi, tu suma tggl kenangan=(

    ReplyDelete
  2. mama,bawak bersabar eh k :) saye pun rindu sgt pada arwah.kitaorg membesar bersama.skang dah takde org yg selalu teman jalan2 kat kl dah.al-fatihah untuk ayoi~

    ReplyDelete