RENTETAN CATATAN HARIAN UNTUK RENUNGAN DAN KENANGAN

JAUH MANA PUN JARAK KITA....LAMA MANA PUN TAK JUMPA....KITA TETAP PANDANG LANGIT YANG SAMA..JADI KITA DEKAT SEBENARNYA, DEKAT DIHATI....

Tuesday, May 26, 2009

Terima kasih cikgu

Sempat bergambar disekolah saya dulu

Mungkin sebab ramai bejalan kaki pegi dan balik sekolah membuatkan saya tak pernah merungut kepenatan.ya lah semua bejalan kaki...tak terasa berulang alik kesekolah tu setiap hari.tapi ada jugak sesekali saya dan kawan2 ditumpangkan oleh cikgu dgn kereta..seronok sangat..tak rasa naik kereta kalau cikgu tu tak tumpangkan..masih ingat lagi,cikgu tu balik kerumah dia dipekan Parit Buntar,lalu simpang kampong kami,jd dia tumpangkan,em..kereta Fiat warna putih,kecik sangat kereta tu comel sangat...tentu cikgu kesian tengok kami berpeluh2 berjalan kaki,merahpadam muka2 comel kami dibakar panas matahari..he...he...


Ingat lagi cikgu tu,nama dia cikgu Zakaria bin Abdullah..masa tu dia bujang lagi..mungkin berumur dalam lewat dua puluhan.Cikgu Zakaria ni pandai main muzik dan kalau ada apa2 pementasaan disekolah dia lah yg akan bermain muzik saperti arcordian..guru2 lain yang maseh saya ingat nama mereka ialah cikgu Don (guru besar -Allahyarham)Cikgu Ahmad(gelaran cikgu Mad bahulu)Cikgu Yusof Lazim...oh ya saya bersekolah di Sek. keb Sungai Megat Aris,Bagan Tiang dekat Parit Buntar Perak.tapi bangunan sekolah lama dah takada ,sekarang bangunan baru sekolah dah didirikan ditapak baru dekat bekas tapak lama.Apa pun terima kasih pada guru2 yang pernah mengajar saya dulu.

No comments:

Post a Comment