RENTETAN CATATAN HARIAN UNTUK RENUNGAN DAN KENANGAN

JAUH MANA PUN JARAK KITA....LAMA MANA PUN TAK JUMPA....KITA TETAP PANDANG LANGIT YANG SAMA..JADI KITA DEKAT SEBENARNYA, DEKAT DIHATI....

Thursday, May 28, 2009

Sambal tumis 6 ekor udang

Pagi yang kelabu dalam perjalanan ketempat kerja,bukan jerebu tapi rasa nya asap entah dari mana..ramai yg datang kerja dgn wajah lesu...tengok bola sampai subuh ...yg sokong MU nampak tak ceria..adat lah kalau dua2 menang siapa pulak yang nak kalah.
Balik kerumah petang hujan renyai2 sepanjang jalan...ke Batu Gajah bersama anak2 yg teringat nak makan ayam goreng cikgu (Yg jual ayam tu cikgu sekolah) balik sampai kerumah dah kul 8 malam,keluar 7 pg,balik 8 malam, leteh sgt...tapi sempat lagi memasak sambal tumis udang untuk anak yg baru habis exam induksi pagi tadi..sebab yang nak makan sorang saja saya hanya keluarkan beberapa ekor udang saja dari peti ais..masa masak baru kira udang tu,ha..a..6 ekor..jadi la sambal tumis udang 6 ekor..mama bukan kedekut tapi masak banyak takut tak habis sebab yang lain dah kenyang makan ayam goreng cikgu..berselera sgt ank mkn nasi ngan sambal tumisudang..em...m..rindu mama masak la tu..hari2 mkn nasi beli tentu dah jemu..semua anak2 saya ada makanan kegemaran masing2.Tapi saya bersyukur kerana anak2 tak memilih apa yang saya masak.makanan kegemaran mereka pun yang simple2 je,sambal tumis,sambal kuini,mihun goreng,sup sayur,ikan rebus goreng dan yang senang2 je untuk saya masak.

No comments:

Post a Comment