RENTETAN CATATAN HARIAN UNTUK RENUNGAN DAN KENANGAN

JAUH MANA PUN JARAK KITA....LAMA MANA PUN TAK JUMPA....KITA TETAP PANDANG LANGIT YANG SAMA..JADI KITA DEKAT SEBENARNYA, DEKAT DIHATI....

Wednesday, July 15, 2009

Birthday adik


Kek hari jadi adik (Ailia)...HAPPY BIRTHDAY ADIK
Ni antara students perempuan saya,comel kan....


Petang Rabu,balik dari kerja terasa malas sangat nak memasak.Sempat rebus ikan kembong untuk kucing saya Ninja je,lepas tu mengadap laptop...seronok nya ya kalau dapat bermalas2..tak buat keja,tak payah memasak..tak payah buat pe2...tapi cukup bulan dah ada duit dalam bank..he..he..angan2 kejap.
Semalam 14 Julai hari jad anak bongsu saya Ailia yang ke21, kek nya comel dan kecil je,cukup la untuk kami 4 beranak makan kat umah dan adik hantar kat abang Hilmie nya 2 potong.Tak beli hadiah pe 2 cuma bagi duit je..tak tau nak beli pe,bagi duit boleh la anak2 beli sendiri barang apa yang diaorang hendak.
Pagi tadi saya menerima students perempuan, ini adalah pengambilan pertama students perempuan sebagai Penolong Pegawai Perubatan Pelatih diKolej PPP Ulu Kinta(pengambilan Januari 2008)dan sekarang mereka berada dalam sem 4 tahun 2. Sebelum ni,Penolong Pegawai Perubatan hanya dibuka untuk lelaki sahaja.

Sementara Jururawat pelatih pula sudah ada pengambilan lelaki.kadang2 keliru jugak dengan students ni...yang lelaki jadi Jururawat,yang perempuan jadi PPP.
Tapi Diploma Jururawat diiktiraf seluruh dunia, kira profesional la..sebab tu ramai Jururawat kita bekerja diseluruh dunia dan paling ramai dinegara Arab Saudi,Oman dan lain2.Sayang nya diploma PPP,tak diiktiraf,kalau tak tentu dah ramai lari bekerja keluar negara,gaji yang dapat lumayan,macam kat Arab atau Oman,gaji Jururawat dibayar antara rm 7 ribu hingga rm 10 ribu sebulan. Tapi masih ramai yang setia bertugas di Malaysia tercinta...

No comments:

Post a Comment