RENTETAN CATATAN HARIAN UNTUK RENUNGAN DAN KENANGAN

JAUH MANA PUN JARAK KITA....LAMA MANA PUN TAK JUMPA....KITA TETAP PANDANG LANGIT YANG SAMA..JADI KITA DEKAT SEBENARNYA, DEKAT DIHATI....

Monday, July 20, 2009

Keluarga tercinta

Dan ini lah Mohd Wira Adam...buahati kami sekeluarga..3 Ogos ni Adam akan sambut hari ulang tahun kelahiran yang pertama...
Aiza anak kedua saya yang kami panggil kakak...kakak tak makan durian tau..tapi suka makan tempoyak..macamana tu?orang Perak la katakan..he..he...




Anak saya Mohd Zulkarnain...selalu buat lawak dengan mengejutkan saya didapo dengan kehadiran nya yang tiba2 dan senyap2 je...tapi anak ni suka menolong saya memasak dan ada buku resipi sendiri...caya lah..



Anak saya Mohd Zulkarnain sedang memegang Adam...uncle Nain selalu merindui Adam,dan akan balik keIpoh cepat2 kalau tau Adam nak balik Ipoh..




Ha...a...ni anak saya Mohd Hilmie sedang mandikan Mohd Wira Adam masa berusia beberapa hari...ala..la..la... bucuk nya dia...saya pun takut nak mandikan baby yang kecik macam ni tapi Cik Mie selamba je mandikan Adam...tq ya Cik Mie..





Suami saya yang dikasihi...nampak garang semacam je...bekas tentera la katakan..tapi ada hari kelakar jugak...sekarang ni suka menyakat anak nya Shafeeq...ada saje benda nak diusik nya anak tu..tak pernah mis pegi stadium Perak tengok lawan bola...kecuali hari hujan...suka makan masak lemak cili api.lagi pedas lagi sedaaaap...orang negeri 9 la katakan...




Kenangan dihari persandingan...anak sulung dan menantu saya yang dikasihi...semuga bahagia hingga keakhir hayat...Mohd Aidil dan Aida Mazreena berjumpa masa dimatrikulasi,sama2 belajar di UPM dan kebetulan ya ....tinggal satu taman...he..he...hari raya tak payah gaduh2..pukul 7 pagi kat rumah mama Aidil...pukul 8 pagi dah kat rumah mama Aida..








Ini gambar dua orang anak saya yang tinggal bersama saya sekarang..Ailia atau adik bekerja di Hotel Regency Ipoh selepas habis belajar di Shah Alam,dan Muhammad Shafeeqbertugas diunit kecemasan Hosp.Raja Permaisuri Bainun Ipoh..dua anak ini lah yang menceriakan saya dan suami dirumah sekarang...kadang2 bergaduh jugak..tapi keceriaan tentu berganda kalau anak2 lain balik...Mohd Aidil anak sulung saya besama menantu kami yang dikasihi Aida Mazreena,anak kedua saya Aiza atau kakak dan dua lagi anak saya Wan Mohd Hilmie dan Mohd Zulkarnain..dan permata hati kami Mohd Wira Adam...


Walau pun rumah ni kecil dan ada 3 bilik tido je tapi kami sekeluarga rasa selesa dan seronok tinggal di rumah ni...tapi sekarang cuma saya ,suami dan dua orang anak yang tinggal..anak2 lain tinggal dirumah sendiri diKL.

Dapo pun comel je...tapi didapo yang comel tu la tempat yang paling saya banyak habiskan masa....he..he...memasak la...hobi utama saya...kat dapo saya ada radio yang tentu nya akan berkumandang lagu2 kegemaran saya dari stesyen radio kalsik nasional..tak ada sape pun yang berhak tukar stesyen radio tu...






Ini rumah saya diIpoh yang kecil dan comel (sendiri puji la pulak)...dulu kami sewa rumah ni tapi Allhamdulillah,akhir nya jadi rumah sendiri...terima kasih kakak...sebenar nya dulu kami tinggal dirumah sendiri di Batu Gajah dimana anak2 membesar,tapi kami rasa seronok tinggal dirumah ni yang selesa persekitaran nya dan dikelilingi jiran2 yang baik2 belaka.
Rumah ni terletak dibelakang stesyen bas ekspres Medan Gopeng dan hanya 500 km dari lapangan terbang Sultan Azlan Ipoh..nak kebandar Ipoh pun cuma 5 minit dan berhampiran tempat kerja saya. Pendekata ada kemudahan dan selesa.InsyaAllah...saya dan suami akan menetap disini...anak2 nak balik dari KL pun mudah,begitu juga jika sedara mara atau kawan2 datang,mudah sangat nak cari rumah ni....

No comments:

Post a Comment