RENTETAN CATATAN HARIAN UNTUK RENUNGAN DAN KENANGAN

JAUH MANA PUN JARAK KITA....LAMA MANA PUN TAK JUMPA....KITA TETAP PANDANG LANGIT YANG SAMA..JADI KITA DEKAT SEBENARNYA, DEKAT DIHATI....

Monday, July 27, 2009

Hilangkan stres

Ini kad Hari Jadi untuk Nain tahun ni..
28 Julai 2009..bertugas saperti biasa.

Tengahari mesej ank saya Nain untuk ucapkan selamat hari jadi..sebenar nya dah terlewat 2 hari,bukan lupa tapi,saje nak surprise bila dia balik Ipoh..tapi takut dia merajuk...mesti ingat mama dgn abah lupa hari jadi dia..

Petang cuaca mendung,menunggu waktu untuk pulang sempat mendengar lagu2 lama dari radio klasik nasional..sayup2 suara penyanyi Ernie Djohan mendendangkan lagu Kau Selalu Di Hati Ku yang memang menjadi lagu kegemaran saya...dan lagu Bila Rindu nyanyian Datin Rafeah Buang...

Lepas punch card,terus balik kerumah ,dalam perjalanan sekali lagi dapat mendengar lagu kegemaran saya Kelahiran Cinta nyanyian Hasliza.Penyanyi ni tak terkenal sangat sebab lepas rakam lagu,terlibat dalam kemalangan dan cedera parah,kalau tak salah kehilangan sebelah kaki.
Info ni saya dapat dari Juruhebah radio waktu saya kendalikan rancangan masak2 bersama beliau.Rasa nya ramai yang suka suara penyanyi ni yang lembut dan manja.Senikata lagu ni banyak perkataan 'Yang'....Yang kupanggil hanya nama mu...itu antara sebaris senikata dalam lagu tu...ramai yang kata nama lagu tu Yang...

Masa sampai dirumah sayup sayup pulak lagu Broery Marantika keudara..lagu Hati Yang Terluka juga ada senikata yang puitis.....Kau yang telah membuat janji2 palsu..kau yang selama ini aku sayangi...kau yang telah merubah cinta ku jadi benci....Memang best sangat dengar lagu2 dari radio klasik nasional,lagu2 lama yang penuh nostalgia.Saya dengan suami memang suka lagu2 lama,sesuai la dengan umur kami..he...he...kalau kat rumah tak buat ape2,selalu la kami berkaraoke,nyanyian Broery,Hetty Koes Endang,M.Bakri, P.Ramlie,D'Llyod,Mercys dan lain2 lagi.
Menyanyi ni rasa nya boleh hilangkan stres jugak...kalau ada ape2 keramaian ,saya dan suami secara sukarela akan berkaraoke...tak kira la suara kelaut ke...sumbang ke..janji nyanyi..
Dulu masa saya kecil,banyak la senikata lagu yang saya salin dalam buku latihan sekolah dan simpan.Lepas tu saya suka tulis sajak pulak dan cerita2 pendek,saja suka2.Apa yang saya tengok dan alami memang saya catit dan simpan..lagi satu saya suka membaca ,seawal umur 7 atau 8 tahun saya dah suka membaca novel yang dibawa balik olih kakak sulung saya.Novel Desa Pingitan,Tenggelam nya kapal Van De Wick,Badai Semalam ,Ia kah Salmah?dan banyak lagi telah mula saya baca sewaktu saya berusia 9 atau 10 tahun...sampai sekarang rasa nya saya dah baca beratus buah novel...

No comments:

Post a Comment