RENTETAN CATATAN HARIAN UNTUK RENUNGAN DAN KENANGAN

JAUH MANA PUN JARAK KITA....LAMA MANA PUN TAK JUMPA....KITA TETAP PANDANG LANGIT YANG SAMA..JADI KITA DEKAT SEBENARNYA, DEKAT DIHATI....

Saturday, July 25, 2009

Jadi toke

Laut tak nampak biru tapi memutih dik jerebu..pemandangan diTeluk Rubiah....
Bancuhan cucur udang...mari lah cuba cucur udang saya..cucur udang ni dipanggil bakwan kat Indonesia

Sedang melayan pelanggan digerai...siap bawak pokok aloevera lagi


Satu landrover penuh dgn barang ..siap dgn tong gas kat atas bumbung..



Buat banner ni, teringat zaman sekolah dulu...




Tolong...tolong jangan tengok je..ni jejaka hensemkat KK Simee





Nasib baik ada kawan2 tolong...sedang mengambil jeli aloevera






Nak potong daun2 aloevera ni pun satu hal..meh la tolong







Pokok aloevera yang da berusia 5 tahun keatas saje yang boleh diambil jeli nya dan dimasak untuk dibuat minuman..
Madam Goon sedang menerangkan tentang aloevera,halaman rumah nya yang kecil dipenuhi dengan pokok2 herba kecil dan besar,leka lah kami mendengar penerangan nya.












Khamis ,Jumaat...sibuk dan leteh sangat.Pegi mintak beli daun aloevera,dapat la percuma pulak,baik betul tuan punya rumah yang tanam aloevera tu,saya pulak dapat kenalan baru. Madam Goonn nama nya...banyak la dibagi nya daun aloevera tu,Pertama kali jumpa dan kenal dan mesra macam lama kenal.

Habis satu perkara ,nak masak pulak satu pekara lagi...Talipon kepejabat minta bantuan ,pagi Jumaat,kawan2 dari pejabat datang dan ringan la sikit beban...tapi banner terlupa nak tempah,terpaksa buat sendiri dengan bantuan kawan2...ya Allah...teruk jugak,mana nak lukis,tulis dan sembur cat lagi.Tak teringat langsung nak mintak tolong ngan students saya..tapi hari Jumaat diaorang ada kelas pulak.



Petang bertolak keManjung,penuh satu landrover dengan barang2 dan satu van dengan kami...Kesian ngan students saya yang mesej nak ikut tapi tak de transport,tak pe kami pegi ngan moto pujuk diaorang,Saya pulak melarang..jangan la, bahaya ...Risau sungguh dengan students saya yang kehulu kehilir dengan motorsikal..
Kami tido diSitiawan,dua family room 5 orang,tapi tak sempat nak bersembang,mata dah tak boleh nak bukak...Dia orang yang masih segar mata pergi jalan2 dan sempat shopping lagi..

Seawal jam 6 pagi bertolak keTeluk Rubiah beach resort,dan ha..a...2 tong gas yang dibawa untuk memasak cucur udang kosong!...Terpaksa la pemandu kami yang baik hati keluar kepekan Sitiawan untuk membeli gas pulak.

Semua berjalan lancar,gerai2 riuh rendah dgn suara berjualan ,pertandingan memancing dan jogathon telah dimulakan awal pagi lagi..tapi sayang bukan semua staf dapat datang,tempat jauh dari daerah lain,tak ada istimewa ape2,cuma tepi laut je...hari tak panas sangat tapi jerebu buat sesak nafas...pemandangan terhad,laut tak nampak biru tapi memutih dik jerebu..ada jugak la staf yang bawak keluarga berkelah ditepi pantai..

Pukul 2 petang selesai semua nya bertolak balik ke Ipoh,leteh nya..lepas mandi ,sempat tido sekejap.

No comments:

Post a Comment