RENTETAN CATATAN HARIAN UNTUK RENUNGAN DAN KENANGAN

JAUH MANA PUN JARAK KITA....LAMA MANA PUN TAK JUMPA....KITA TETAP PANDANG LANGIT YANG SAMA..JADI KITA DEKAT SEBENARNYA, DEKAT DIHATI....

Thursday, August 13, 2009

Bihun masih keras

Dari pagi hujan renyai dan dingin pagi mengiringi kami warga Ipoh ketempat kerja..mengambil pesakit saya di Bercham dan sempat singgah sarapan diTaman Perpaduan.Gerai pertama ramai sangat pelanggan,ramai yang bersarapan nasi lemak..em..mm pagi kemarin dah makan nasi lemak dengan students saya .masuk kegerai kedua ,ada seorang saja pelanggan lelaki sedang menunggu makanan yang di order,saya memesan bihun sup dan limau suam,pemandu yang bertugas bersama saya memesan bihun sup jugak dan teh panas..
Hampir 10 minit menunggu makanan belum jugak sampai...tunggu lagi,pelanggan lain tak ada pun..5 minit lagi berlalu...dan bihun sup saya sampai.Kata perempuan yang menghantar bihun sup saya kepada pemandu saya' boleh tukar bihun dgn mee atau kuetiaw tak,bihun keras lagi..'terkejut sungguh saya ,ada ke patut bihun masih keras?Macamana nak berniaga..tak celur ke bihun tu siap2..atau..benar tekaan saya bila nampak kelibat budak perempuan masuk kegerai membawa sebungkus bihun yang baru dibeli dari kedai diseberang jalan...o..o...bihun dah habis baru nak pegi beli..tertanya2 dalam hati macaman la nak berniaga kalau macam ni..dan masa menengok kedalam gerai nampak lelaki yang membancuh air sedang menghisap rokok..macamana bancuh air kalau jari mengepit rokok?basuh ke tangan tu?..wahai bangsa ku,macamana la nak maju?
Dah dapat gerai untuk berniaga,berniaga la betul2,jaga la kebersihan,jaga la pelanggan dengan layanan dan servis yang memuaskan.tak masuk diakal sungguh bihun masih keras...
Petang kegerai seniman bersama suami dan Ailia,makan burger dan beli nasi lemak untuk Shafeeq,sempat juga ronda2 kat Megoplex dan apa lagi ..beli la tudung dua tiga helai.....

No comments:

Post a Comment