RENTETAN CATATAN HARIAN UNTUK RENUNGAN DAN KENANGAN

JAUH MANA PUN JARAK KITA....LAMA MANA PUN TAK JUMPA....KITA TETAP PANDANG LANGIT YANG SAMA..JADI KITA DEKAT SEBENARNYA, DEKAT DIHATI....

Monday, August 17, 2009

Maafkan mama

Khusuk mendengar ceramah,gambar dari belakang,malas nak bangun,segan kat Ustaz..he..
Isnin....hari paling malas nak keja kan..selepas cuti 2 hari,tanya la sape2 pun...tapi ada jugak yang suka dan bersemangat pegi keja hari Isnin.

7.40 pagi dah ramai pesakit berbaris dikaunter..lepas punchcard,terus pakai mask...

buat keja serba sikit,pemandu pulak bercuti,tak dapat keluar melawat rumah pesakit.


Petang kena pegi dengar ceramah Israk Mikraj,sebelum tu dalam perjalanan balik singgah diMaxis GreenTown tapi tak de parking,pusing 3..4..kali..semua parking penuh je..hampeh..!

Terus balik dan sempat tido kejap..

Petang ke PKD Kinta,dengar ceramah dari Ustaz yang kelakar habis..yang tersengguk2 mengantuk pun boleh terjaga dan mengilai ketawa..pandai sungguh ustaz tu buat lawak sambil berceramah.Memang kadang2 kita nampak seseorang tu serius dan garang je,tapi kelakar se benar nya.Sebab tu perpatah Melayu ada berkata TAK KENAL MAKA TAK CINTA...Kadang ada staf baru datang nampak sombong je,tapi bila dah kenal lama,jadi kawan baik kita pulak,jadi sebelum kenal seseorang,jangan la kita pandai2 menilai yang negatif..
Manusia ni tak sama,kita kena lah menerima orang2 dikeliling kita seada nya.Bersyukur lah dengan apa yang ada..jadikan kekurangan orng2 yang kita sayang sebagai satu keunikan .
Petang memasak siakap 3 rasa..untuk berbuka puasa.Sempat call anak saya Hilmie tanya maseh sakit kepala ke, oh..rupa2 nya dia demam,tak boleh makan dan sakit tekak.Saya mintak dia makan ubat dan berehat sebab malam kena keja shif malam.Kesian anak manje saya ni..
Shafeeq keluar ..tak gtau kemana ,tapi dari gaya dan renungan mata nya saya dapat meneka mesti keluar dgn mak we..lagi pun dia ada tanya saya 'Macamana baju Shafeeq, ok tak?' Ok je tapi nampak sempit sikit, jawap saya...Selalu dia gtau nak kemana dan keluar dgn sape,tapi ni keluar diam je..mama tak marah dan tak ada hak nak marah pun, cuma..nasihat mama...hati2 dan kesetiaan penting dalam percintaan...kalau Shafeeq baca catatan mama ni..jangan marah...mama memang tak ada hak nak tegur pun...Maafkan mama...

No comments:

Post a Comment