RENTETAN CATATAN HARIAN UNTUK RENUNGAN DAN KENANGAN

JAUH MANA PUN JARAK KITA....LAMA MANA PUN TAK JUMPA....KITA TETAP PANDANG LANGIT YANG SAMA..JADI KITA DEKAT SEBENARNYA, DEKAT DIHATI....

Thursday, August 20, 2009

Marah...masih ada lagi lagi


Anak sape la yang rajin sangat ni...

Panas terik...em..m..sejuk nya tekak dapat minum air kelapa muda...pemetik kelapa siap pakai nametag lagi....he..he...


Selasa -hati rasa nak marah je..semalam punya hal....masak banyak2 tapi tak ada yang nak makan ,nak keluar dgn makwe pun tapi tak gtau suh mama jangan masak banyak2..buang je nasi seperiuk ngan ikan siakap 3 rasa...merajuk sehari tak masak pe2,pandai2 la cari makan kalau lapar.Duk dalam bilik,dengar radio..baca majalah ,kosmo dan kelakar jugak,makan pun dalam bilik...Lagi marah sebab hipokrit sungguh...malas nak cakap nanti menambah dosa..he..he..rileks la...lagi pun entah2 terbatal puasa asyik nak marah je..lain kali jgn cakap tak serupa bikin..

Rabu -pagi2 lagi students saya dah kena berleter,( Ni sebab marah semalam tak habis lagi,jadi budak2 ni jadi mangsa, he..he...) kita duk bagi taklimat, depa rileks je, buku nota entah kemana, nak kena budak2 ni....... dah la datang pun ada yang lambat..tapi saya ni marah kat mulut je,lepas marah dah ok..saje je nak usik budak2 tu...
Seharian bersama students ,aktiviti indoor games menceriakan hati yang marah..seronok main scrable..dan tengahari yang panas sempat memetik kelapa muda untuk diminum beramai2.. petang memasak roti jala untuk dimakan bersama pengat durian,pandai sungguh students saya..ajar sekali je dah pandai buat roti jala walau pun tak boleh la ambik tempahan lagi.
Petang balik terus je rileks2 atas katil,nak buat pe pun malas..leteh sangat.Shafeeq bancuh teh untuk saya..entah la ,nak ambik hati mama kut..mungkin tahu saya marah dan merajuk semalam..tapi saya tak minum pun,leteh dan tak berselera nak makan.Marah masih ada lagi..Malam,masak serba sikit dan rileks lagi..
Khamis -sepagi dimakmal lagi membantu PPP mengambil darah.pesakit ramai dan hampir pukul 10 baru selesai.
Lapar sangat,ada yg keluar minum dan mengirim beli bihun goreng.Tengahari sempat tido sekejap dan petang menghantar pesakit saya dan terus kepejabat.
Balik sempat membaca surat kabar dan menanam pokok bunga Aiza sebelum memasak untuk makan malam.Hilmie msj dah sampai kelantan,balik untuk berpuasa bersama mak ayah dan adik2..

No comments:

Post a Comment