RENTETAN CATATAN HARIAN UNTUK RENUNGAN DAN KENANGAN

JAUH MANA PUN JARAK KITA....LAMA MANA PUN TAK JUMPA....KITA TETAP PANDANG LANGIT YANG SAMA..JADI KITA DEKAT SEBENARNYA, DEKAT DIHATI....

Sunday, August 16, 2009

Durian lagi...

Masa makan2 kat belakang rumah kucing yang besar ni nak tumpang sekaki...tapi muka dia garang sangat...tengok bulu dia cantik kan?


Pemandangan dibelakang rumah kami,air surut jadi sungai Pinji tak nampak,tapi ada yang sedang memancing..berbaju hijau..gambar kelabu sikit....malas nk fokus betul2..


Makan durian dibelakang rumah...em..m..sedap nya...



Pagi mengemas dapo,takut puasa nanti tak larat nak kemas...penuh la tong sampah dengan benda2 yang perlu dibuang dan makanan yang dah expired...kadang2 beli tepung nak buat kue atau ape2 masakan tapi bertangguh2 sampai expired tepung tu...begitu jugak la dgn benda2 lain..Azam bulan kemerdekaan...tak nak beli lagi ape2 sampai betul2 nak guna..he..he..jangan ingat tahun baru je ada azam..

Tengahari ada jemputan kenduri diTanjung Rambutan,seorang pun students saya tak msj atau call,janji nak pegi sama,saya tak dpt call atau msj sebab tak simpan no. hp diaorang.No hp students semua ada dalam buku kedatangan disimpan dipejabat..msj2 lama dah didelete sebab hp saya tak leh smpan banyak msj..hp murah la katakan.,...orang semekin...makan pun semekut je,he..gurau je..

Bertemu dgn kawan2 diPetronas TR.Kemudian berkonvoi keTaman Tanjong Jaya.

Makan nasi beriani yang sedap dirumah kenduri,tuan rumah,toke katering sebenarnya...


Tahniah la En. Gazi sebab dapat cucu pertama perempuan pulak..comel sungguh Amanda...tak sempat rakam gambar,mama dia dah cepat2 bawak naik atas sebab Amanda dah nak tido...


Petang,student saya yang bertugas diLambo kiri datang bersama tunang nya Umi,bawak durian 3 biji dan sempat la saya goreng keropok untuk makan2 dibelakang rumah saya ditemani angin petang...Besar betul durian yang dibawak,sebiji tak habis 4 orang makan,dua tiga ulas dimasak pengat lagi dan dimakan dengan pulut...

Malam anak saya Hilmie datang dan sempat juga makan durian,yang masih ada.Hilmie mengadu sakit kepala,dan saya suruh dia balik dan berehat.Ni anak manje saya...

Menunggu Ailia balik,dan menonton TV hingga jam 12 tghmalam..sebenar nya seronok menonton filem sekali sekala tapi mata mintak ampun..tak boleh nak bukak lagi..mengantuk sungguh...sebab makan nasi beriani kut..





No comments:

Post a Comment