RENTETAN CATATAN HARIAN UNTUK RENUNGAN DAN KENANGAN

JAUH MANA PUN JARAK KITA....LAMA MANA PUN TAK JUMPA....KITA TETAP PANDANG LANGIT YANG SAMA..JADI KITA DEKAT SEBENARNYA, DEKAT DIHATI....

Friday, August 28, 2009

puasa ke7

Puasa ke7-Jumaat yang redup.Langit gelap dan hujan renyai dari pagi.Ambik cuti lagi hari ni..Pagi ke GreenTown Mall,mencari baju raya kut ada yang berkenan.Pusing2 dua tiga kali tapi tak ada yang berkenan.Singgah diAriani, hari pembukaan hari ni,beli 2-3 helai tudung yang ada potongan harga dan terus balik .



Tido sekejap dan kemudian menemankan Shafeeq kekedai perabut...Petang sewaktu Shafeeq pegi membersihkan rumah yang akan disewa nya bersama kawan sekerja sempat la saya memasak juadah untuk berbuka.Sunyi la nanti bila Shafeeq dah duduk dengan kawan2 dia.tak ada la orang yang nak suami saya usik nanti.

Masak yang simple2 dan apa yang ada saje.Malas nya nak kemana2,nak kepasaraya beli barang dapo pun rasa nya malas sangat.Pada hal pasaraya terdekat hanya kira2 1 kilometer je dari rumah.Billion ada,Econsave ada,The Store ada,Jusco dan Tesco pun ada..tapi kalau dah malas..

Bulan puasa, leteh2 macam ni,seronok lagi baring2 kat rumah dari pegi shopping.Em..m..nikmat nya dapat rileks2.. baring2..cukup bulan ambik duit kat bank..
Petang ni teringin sangat nak makan maggi goreng..lama nya tak makan maggi..jadi puasa ke7 ,berbuka dengan maggi goreng..dua kali Shafeeq tambah..sedap la kut..

No comments:

Post a Comment