RENTETAN CATATAN HARIAN UNTUK RENUNGAN DAN KENANGAN

JAUH MANA PUN JARAK KITA....LAMA MANA PUN TAK JUMPA....KITA TETAP PANDANG LANGIT YANG SAMA..JADI KITA DEKAT SEBENARNYA, DEKAT DIHATI....

Thursday, November 5, 2009

Air teh limau madu

Seawal 4.30 pagi dah terjaga...takut suami saya terlambat untuk bertugas kePutrajaya.Semalam mengantuk sangat...Nain mengikut abahnya balik dariKL,Shafeeq pulak singgah sebaik sampai dari Perlis menghantar pekasam.
Kedapo goreng pekasam dan masak sambal tumis sikit untuk Shafeeq makan.Leteh macamana pun,kalau anak2 atau sape saja datang saya tak sampai hati tak masak pe2..mesti nak masak sikit,kesian diaorang lapar...
Sebenarnya,ingin nak berbual dgn Nain dan Shafeeq,tapi mata mengantuk sangat..jadi masuk tido dan terjaga jam 4.30 pagi..
Kalau dah terjaga susah sangat nak tido..Jadi bangun dan goreng mee untuk Nain bawak bekal...seawal 5.30 diaorang bertolak kePutrajaya.
Baring2 sekejap dah kena bersiap untuk kerja..
Jam 9 pagi saya turun keklinik pakar gynae,ada temujanji dan singgah dikafetaria membeli nasi lemak.naik kewad semula dan wad memang sibuk..mujur hari ni tak banyak pesakit yang dihantar kedewan pembedahan..
Petang membantu staf saya..apa2 yang termampu..dan sebelum balik siapkan jadual tugas semua staf saya untuk 2 minggu akan datang..
Dapat pesanan dari adik saya Ara yang dia akan bertugas diBatam 2 hari,kalau diJohor boleh la keBatam..kejap je dah sampai naik feri..tambang hanya rm 90 pegi balik...naik feri dari jeti Pasir Gudang.
Hari hujan turun dari pagi dibandaraya Ipoh..sejuk sikit..Hilmie call bagitau dalam perjalanan balik keIpoh,memandu sendirian dari Kota Bharu..mama doakan anak mama selamat sampai.
Ailia pulak call bagitau akan bertugas diKelantan,risau sangat anak2 bertugas merata..mama sayang semua ank2 mama dan doa mengiringi semua nya..semuga selamat sejahtera..
Sebelum terlupa,ni saya catatkan resipi yang dimintak olih seorang kawan yang lama tak jumpa..terkejut sebab mesej dari dia cuma mintak resipi ni..minuman ni pernah saya buat masa bertugas bersama kawan saya ni dikem PLKN dulu.

AIR TEH LIMAU MADU

1 gelas besar air teh
3 sdu gula
1 sudu madu
1 sudu air limau nipis/kasturi/lemon
Isi kelapa muda
ais batu secukup nya
CARA:
Campurkan semua dan hidang kan sejuk
Boleh ganti kan isi kelapa muda degan buah laici atau lain2 yang disukai.
Selamat mencuba..hari panas terik,minum pulak teh limau madu ni..nyaman nya tekak..

No comments:

Post a Comment