RENTETAN CATATAN HARIAN UNTUK RENUNGAN DAN KENANGAN

JAUH MANA PUN JARAK KITA....LAMA MANA PUN TAK JUMPA....KITA TETAP PANDANG LANGIT YANG SAMA..JADI KITA DEKAT SEBENARNYA, DEKAT DIHATI....

Saturday, November 7, 2009

Duhai sidara jelita....

Pagi ni saya on call..dari jam 7 pagi hingga 2 petang.

suara dah tak ada ,badan pun rasa semacam....demam...

lepas ambik report dari staf yang bertugas malam saya ke wad yang paling hampir dengan bilik on call dan mintak 2 biji panadol.

Kedapo hospital , periksa bekalan mentah untuk hidangan pesakit hari ni.

Kemudian meronda semua wad yang ada ,dari tingkat 8 hingga ketingkat paling bawah..kemudian kebangunan lama..rasa nak tercabut kaki,dari tingkat 8 turun pakai tangga ,tunggu lif buang masa je.

Diwad2..macam2 benda yang yang boleh buatkan hati jadi panas..tapi tak pe,sabo je banyak2 takut naik pulak tekanan darah..
Balik kerumah rasa leteh sangat,petang call Mie untuk ajak dia makan mee udang diKuala Sepetang tapi dia ada hal kePasir Putih...lama dia tak call saya ,merajuk kut...sejak akhir2 ni dia cepat merajuk dengan saya..manja2 nya anak2 saya ni..

Seawal 8.30 malam suami saya dah mengadap tv...mentang2 NS masuk final....lepas tu dicall nya anak dia Nain mintak bertaruh sape yang menang, saje je nak usik anak kesayangan dia tu...riuh rendah la suara jiran2 saya yang kaki bola..
Malam tido seawal jam 9.30 malam, sebelum tu biasa la layan dulu lagu2 lama dari klasik nasional...ni lagu dari Wan Salman dari Kelantan....nama lagu KELUHAN DARA.....kat mana la penyanyi bersuara merdu ni sekarang...

Duhai sidara jelita
jangan lah berputus asa
meski pun apa yang terjadi kasih tak kembali............z...z...z...z...tido la tu...

No comments:

Post a Comment