RENTETAN CATATAN HARIAN UNTUK RENUNGAN DAN KENANGAN

JAUH MANA PUN JARAK KITA....LAMA MANA PUN TAK JUMPA....KITA TETAP PANDANG LANGIT YANG SAMA..JADI KITA DEKAT SEBENARNYA, DEKAT DIHATI....

Monday, November 2, 2009

Apam kampung

Anak sape la ni....anak mama ke...
Saje je tempek gambar ni...telekung cantik hadiah dari seseorang diPasir Mas Kelantan...timekasih ya....

Apam kampung...sedap jugak kalau makan ngan kopi panas waktu hujan2..


Pagi hujan renyai2...




Wad sibuk sampai penuh katil yang ada..




em...m...staf kena hantar pesakit keKL,ramai yang tak mau pegi..pujuk2 staf yang ada akhir nya saya kata biar saya yang pegi..baru lah ada yang rela nak pegi..ha..ha..acah je tu...




beli nasi dikafetaria untuk makan tengahari..lapar sangat.Kat kafetaria ramai sangat orang,jadi beli dan makan kat pantri.




Petang meeting lagi, sebelum balik singgah diICU tengok Amir anak jiran saya..Alhamdulillah,Amir dah bukak mata dan kenal saya dan suami..




Malam Nain anta mesej puji dapo saya cute...memang la cute sangat...sape lagi nak puji kalau bukan diri sendiri..he..he...dan kata nak balik Ipoh minggu depan..




Memang rindu kat anak saya ni yang selalu menghiburkan saya dan suami.


Berita 3 orang penuntut UTAR yang lemas diair terjun Batu Berangkai kat Kampar mengingatkan saya pada students saya yang lemas diLubuk Timah beberapa bulan lalu..



Untuk kawan yang mesej pagi tadi dan mintak resipi apam kampung, ini resipi nya...malam ni pun boleh masak untuk sarapan pagi esok...





APAM KAMPUNG

1 cawan gula merah

1/2 cawan gula putih

1 sudu besar yis kering

secubit garam

2 cawan tepung gandum

2 cawan air sejuk dari peti ais





CARA


Gaul rata semua bahan diatas.


Biar selama 1 jam sehingga bancuhan naik.

Kukus 30 minit.

Potong bila sejuk,makan dengan kelapa parut.Ada pulak kopi panas...
Makan kat tepi laut lagi sedap,mau terlena sebab kekenyangan...








No comments:

Post a Comment