RENTETAN CATATAN HARIAN UNTUK RENUNGAN DAN KENANGAN

JAUH MANA PUN JARAK KITA....LAMA MANA PUN TAK JUMPA....KITA TETAP PANDANG LANGIT YANG SAMA..JADI KITA DEKAT SEBENARNYA, DEKAT DIHATI....

Sunday, November 29, 2009

kek lagi...

Kek kukus coklat....resipi boleh tengok dalam older post
Buahulu kemboja untuk Ailia dan kawan2 pejabat...

Pagi Ailia balik keKL...mak saya turut pergi keKL untuk tinggal bersama cucu nya Tengku Iman yang keseorangan kerana mama nya bertugas diJeddah.


Macam2 lah barang yang diangkut keKL..pucuk ubi,mengkudu,pisang,ikan pekasam dan macam2 benda lagi,pendekata boleh berniaga kat Pasar Tani Shah Alam..


Nasib baik la Ailia dalam merungut2 tu nak jugak tumpangkan Tok dia...ha..ha...


Ailia saya bekalkan kek coklat kukus dan buahulu kemboja..semua untuk kawan2 pejabat dia...


Bila dah sampai dia call saya..'mama semua kawan kata kek mama sedap dan dia orang mintak resipi...'


'Bukak lah post mama yang lama kan ada resipi kek coklat tu?..'jawap saya yang tengah sibuk bekerja..


Petang hujan lebat sangat kat Ipoh...lepas siapkan roster staff, saya turun dan balik dalam kesesakan jalanraya kerana hujan lebat..beberapa tempat nampak dah banjir kilat..


Harap tak banjir sampai terpaksa pindahkan barang ketempat yang tinggi...


Malam sebelum tido membaca majalah dan mendengar lagu2 dari klasik nasional..boring dan sunyi..kedapo dan masak kek strawberi lagi....boleh la dibawak ketempat kerja esok.ralit membakar kek cawan yang comel..bau aroma strawberi memenuhi ruang dapo dan mungkin kerumah jiran2 jugak.....lupa rasa sunyi sekejap..sebenar nya saya merindui anak2 tersayang...sunyi dan teringat pada Ninja yang selalu menemankan saya didapo...

No comments:

Post a Comment