RENTETAN CATATAN HARIAN UNTUK RENUNGAN DAN KENANGAN

JAUH MANA PUN JARAK KITA....LAMA MANA PUN TAK JUMPA....KITA TETAP PANDANG LANGIT YANG SAMA..JADI KITA DEKAT SEBENARNYA, DEKAT DIHATI....

Friday, November 27, 2009

Selamat jalan Ninja...

Kenangan terakhir Ninja...sedang makan ditemani Adam...
Raya Aidiladha kedua..

Aidil sekeluarga bertolak balik keKL pagi kerana Aida ada hal kerja..

Tak puas bermain dengan Adam rasa nya...terhibur sungguh dengan keletah nya yang menghiburkan..pandai buat lawak walau pun baru setahun lebeh usianya..

Aiza dan suami saya membawa Ninja keklinik,luka ditelinga nya bertambah teruk,dah ambik ubat diklinik haiwan tapi bertambah teruk walau pun antibiotik dah diberikan...Ninja yang selalu tak suka dipegang diam je masa saya masukkan dalam raga..nampak tak kuat dan uzur..

Aiza menalipon dari klinik,doktor pakar tu bagitau Ninja mendapat kanser,bagi ubat apa pun akan berulang sakit nya dan tak boleh sembuh..keputusan sukar terpaksa kami ambil...

Sedeh tapi penerangan Doktor tu buat kami terfikir...dari menanggung derita bertahun...oh sedeh sekali..hampir 10 tahun menjadi ahli keluarga kami kehilangan nya amat dirasai..

selepas ini suami saya tak akan kepasar membeli ikan untuk Ninja lagi..tidak akan kepasar2 malam membeli ayam goreng lagi..

Bagi saya kesedehan terasa kerana Ninja akan temankan saya setiap pagi didapo..seawal jam 5 pagi kalau saya bangun dia akan memanggil dari pintu depan mintak saya bukakan pintu,kadang2 ditekap nya muka nya dicermin kaca pintu gelungsur kami seolah2 menunjukkan diri nya disitu.Kalau saya tak buka pintu depan dia akan berpusing dan datang kepintu dapo pulak...oh..sedeh nya...dan kami sekeluarga berjanji tidak akan membela kucing lagi selepas ini...

Aiza menangis teresak2 ...Ninja tu kucing dia...mula bela masa dia ditingkatan 4. Dah dekat 10 tahun..masa Aiza belajar diLondon dulu Ninja pun sedeh dan selalu menunggu didepan pintu bilik.Berulang kali saya kata kakak tak ada baru dia faham...dan tak tunggu depan pintu lagi.
Ninja maafkan mama ,abah ,kakak dan semua...kami sayang Ninja dan tak mau tengok Ninja menanggung derita..maafkan kami...

No comments:

Post a Comment