RENTETAN CATATAN HARIAN UNTUK RENUNGAN DAN KENANGAN

JAUH MANA PUN JARAK KITA....LAMA MANA PUN TAK JUMPA....KITA TETAP PANDANG LANGIT YANG SAMA..JADI KITA DEKAT SEBENARNYA, DEKAT DIHATI....

Sunday, November 29, 2009

Sedeh dan rindu...

Pagi memasak untuk Aiza bawak balik keKL..Untuk dihantar kat anak saya Nain jugak yang tak bercuti raya ni.Menggoreng bihun untuk anak saya Hilmie yang akan balik dari Kelantan pagi ni..kemudian menggoreng cucur ikan bilis kegemaran suami...
Aiza balik jam 10 pagi...
tengahari kerumah mak saya dan balik kerumah leteh sangat..mengantuk jugak sebab bangun awal pagi...
tido sejam dan bangun untuk mengukus pulut kuning untuk dimakan bersama jiran petang nanti..memasak rendang daging korban yang diberi mak saya.
Pulut kuning ni hajat anak saya Hilmie yang bersyukur sangat dapat kerja diIpoh...
Makan bersama jiran2..berbual hingga magrib..
Hilmie datang malam dan makan bersama Ailia.....
Didapo terbayang kelibat Ninja yang selalu memintak makan dari suami saya...Bulu nya yang berwarna jingga memang cantik..lebeh2 lagi kalau selepas mandi..terserlah kejinggaan warna bulu nya..
Selepas ini saya tentu merindui suara nya yang memanggil saya setiap pagi...mintak saya bukakan pintu...tak ada lagi teman saya didapo ....oh...sedeh dan rindu...
Takziah untuk keluarga Allahyarhamah Fuziani dan suami (staf HRPB) yang meninggal dunia dalam kemalangan dijalan Kuala Kangsar -Grik...Mereka dalam perjalanan pulang beraya...Alfatihah....

No comments:

Post a Comment