RENTETAN CATATAN HARIAN UNTUK RENUNGAN DAN KENANGAN

JAUH MANA PUN JARAK KITA....LAMA MANA PUN TAK JUMPA....KITA TETAP PANDANG LANGIT YANG SAMA..JADI KITA DEKAT SEBENARNYA, DEKAT DIHATI....

Wednesday, November 4, 2009

Nyanyian ROTI HALIA?

Penat..leteh..sakit nya kaki...itu la apa yang saya alami dua tiga hari ni...
Bertugas diwad orthopedik, pesakit tak pernah surut....lebeh2 lagi diwad lelaki...ada saja pesakit yang masuk, 7 orang balik, 9 orang pulak akan masuk...kemalangan akan sentiasa berlaku lebeh2 lagi kemalangan jalan raya...pesakit ramai yang muda 2, kebanyakan nya penunggang motosikal.
Kesian sangat..tangan patah,kaki patah..yang teruk dirawat diICU..yang cedera tulang belakang dirawat dalam wad spinal care unit..
Staf saya semua nya berdedikasi dan cekap2......sentiasa sibuk melayan dan memberi rawatan kepada pesakit..kesian jugak tengok diaorang, terkejar2 menghantar dan mengambil pesakit dari dewan pembedahan...sampai tak sempat nak minum dan tak sempat nak senyum..ha..ha..apa pun saya paksa diaorang mesti minum dan makan..dan penat macamana pun senyum la jugak kat pesakit..
Semua rasa leteh akan hilang, kalau pesakit dah dibenarkan balik..datang dengan luka2 dan sakit,terbaring tak berdaya, masa balik dah boleh berjalan..
Petang ni balik,jalan macam biasa,sesak dengan kenderaan yang semua nya ingin sampai kedestinasi masing2 secepat mungkin...
Kat bulatan air pancut depan rumah Menteri Besar selalu sesak..tapi bila dah lepas Hotel Casuarina semua nya bergerak dengan lancar.Boleh la memandu dengan selesa dan rileks2 je sambil dengar lagu2 kegemaran..

Sesalan tidak terucap
bila kau berubah sikap
ku tahu siapa diri ku
hanya tempat kau berteduh

Semuga kau berbahagia
disamping kekasih baru
kalau kau dikecewakan
jangan lah kau cari aku

Biar lah aku pergi
mencari damai dihati
airmata yang basah dipipi
tak mungkin dapat membasuh luka...

Petang ni dengar lagu dari nyanyian ROTI HALIA...menarik nama kumpulan tu..he..he...mengarut la mama ni..
tak caya ?,cari la sape yang nyanyi lagu yang di catatkan sebahagian dari senikata nya kat atas tu...nama lagu 'Ku cari damai dihati..'jiwang habis..nanti saya catat pulak senikata best lagu nyanyian ANJING BERTULANG HITAM...

No comments:

Post a Comment