RENTETAN CATATAN HARIAN UNTUK RENUNGAN DAN KENANGAN

JAUH MANA PUN JARAK KITA....LAMA MANA PUN TAK JUMPA....KITA TETAP PANDANG LANGIT YANG SAMA..JADI KITA DEKAT SEBENARNYA, DEKAT DIHATI....

Monday, January 18, 2010

AHA...



Akhirnya tercapai la hajat anak bungsu saya nak memiliki Satria neo....

Eh...apa la yang dikeja kan dek abang2 dan abah Ailia ni....macam mekanik pulak..


Tahniah la pada Ailia...hajat dah dapat..he..he... AHA tu..Ailia anak Hasnah Ahmad...



Pagi ahad abah dan abang2 Ailia ramai2 pegi ambik keta yang dibeli...orang pertama memandu keta tu ialah abang Shafeeq...penghormatan..he..he...

Sampai diumah,masing2 dah nampak macam mekanik,bukak tu,tutup ni,usik tu,usik ni....masing2 dah ada keta,tapi teruja jugak tengok keta baru adik bungsu diaorang...


Saya sibuk memasak,selalu hari sabtu ahad kalau tak kemana ,saya akan berada didapo


Memasak la pe2 yang patut makan ramai2 dengan sape2 yang datang kerumah,selalu anak2 angkat yang berada diIpoh, akan datang...

Petang kerumah mak saya,hajat hati nak jalan2 cari makan keutara,tapi ubah fikiran disaat akhir...sempat keGiant Sunway City beli barang2 dapo...

Balik kerumah dah leteh,esok dah nak keja...oh..tak ada mood nak keja..Isnin hari yang membosankan bagi saya.. ..macam2 keja yang menunggu...

Sebenarnya bukan keja yang membebankan dan membuatkan kita stress..tapi persekitaran juga boleh menjadikan kita merasa stress..

Pejabat saya ..terbahagi kepada beberapa unit..tapi semua nya dibawah satu jabatan..

Kalau kita kebilik air ke,ke kafetaria ke, pergi punchcard ke kita akan berselisih dengan staf dari unit lain tapi apa yang saya cerita kan ni ialah perasan sombong atau tak tau la kalau nak dikata apa..bayangkan berselisih bahu ada yang tak tau nak senyum, jauh sekali bertegur sapa..siap palingkan muka lagi..oh...sombong nya ..bukan jawatan tinggi pun...

Kadang2 kita heran ya dengan mereka2 yang fikir dah cantik dan bangga diri...
Apa la salah nya memberi senyuman sesama kita,bukan kena bayar pun..lebeh2 lagi bekerja dibawah satu bumbung...sama bangsa ,seagama pulak..kalau bangsa lain pandai hormati satu dengan lain..tapi..kadang2 sedeh dan tertanya2...
Sebenar nya kalau beri senyuman secara ikhlas itu dah kira sedekah...dan kalau kita memberi senyuman dibalas jugak dengan senyuman,hati terasa lapang ...indah hidup ini..tak percaya cuba lah..
Kat unit pergigian dijabatan saya pun ada slogan mereka sendiri berbunyi..lebehkan manis dalam senyuman,kurangkan gula dalam minuman...



No comments:

Post a Comment