RENTETAN CATATAN HARIAN UNTUK RENUNGAN DAN KENANGAN

JAUH MANA PUN JARAK KITA....LAMA MANA PUN TAK JUMPA....KITA TETAP PANDANG LANGIT YANG SAMA..JADI KITA DEKAT SEBENARNYA, DEKAT DIHATI....

Thursday, January 21, 2010

Hari yang mendebarkan

Teruja sungguh hari ni...
Ada tugas mencabar menanti...
Menjalankan tugas diKampar,tak la jauh sangat dari Bandaraya Ipoh..
dalam sejam pejalanan..
tapi ada peristiwa yang berlaku di lampu isyarat Simpang Pulai-Cameron Highland
Fortuner kami hampir menghentam belakang sebuah van yang sarat penumpang gara2 ada kenderaan yang brek mengejut
apa yang dapat dibuat hanya pejamkan mata...
oh...hanya 1/2 inci lagi...
menggeletar rasa nya badan..
Maha besar kuasa Mu ya Allah...
kalau la brek Fortuner kami tak di tekan habis pasti van didepan akan dapat kesan impak yang teruk ..
dan kami jugak..entah2 tinggal nama..
masa tu bukan laju sangat sebab lampu baru hijau dan kenderaan berbaris panjang..
terkejut sungguh...
Berdebar2 ...

Petang balik kepejabat siapkan lapuran..

Balik keja,Shafeeq dan kawan2 ada bersembang depan rumah,dia membawak kawan yang ingin melihat moto yang nak dijual...ada 3 moto kat rumah ,sape nak gunakan.. dari jadi besi buruk ,lebeh baik jual je..garaj pun dah penuh dengan keta saya Naza Ria yang besar macam bas..keta suami ...moto lagi...
jamu air oren dan kue yang dibawa balik oleh suami dari Pahang. tergesa2 je budak2 tu balik,nak main futsal pulak.
Saya terus kedapo,memasak dalam kelaparan,hanya sarapan pagi sebelum ke Kampar..
goreng ayam...masak sayo sikit,pindang ikan tongkol dimasak oleh suami saya.

Hilmie datang menghantar kasut kerja saya yang masih dihantar ke tempat kerja lama..
Sementara menunggu lauk2 masak, gelisah je anak saya tu...berkali2 menjawap telepon dari girlfriend dan menjauhkan diri dari dapo,takut saya dan abah nya dengar perbualan dia la agak nya...ya la orang tengah bercinta...
Saya cakap,tak payah la macam tu..mama ok je ...tak dengar pun apa yang diaorang bualkan.
Banyak benda lain yang mama pikirkan...Pikiran ketempat lain, orang cakap kat sebelah pun tak dengar..
Kadang2 orang cakap dengan kita pun tak perasan...
rasa nya lama sangat tak tengok anak2 diKL...Rindu kat Adam dan anak saya Nain...
Kesian anak saya ni yang terpaksa bertugas bersambung2 pagi kepetang dan agak2 dah kurus la..... tak cukup rihat..
Bimbang jugak...badan leteh, prestasi keja akan menurun dan daya tumpuan pun jadi lemah..
jangan tersilap bagi rawatan kat pesakit sudah la..tengok injection lain,baca injection lain...
Manusia biasa keja pun ada had nya,badan dan otak perlu rihat..
lebeh2 lagi kalau selalu bertugas malam,fitrah nya ALLAH jadikan siang untuk mencari rezeki dan malam untuk berihat..
Mungkin hujung bulan akan keKL...ambik la cuti sehari dua,cuti tahun saya ada 35 hari.

No comments:

Post a Comment