RENTETAN CATATAN HARIAN UNTUK RENUNGAN DAN KENANGAN

JAUH MANA PUN JARAK KITA....LAMA MANA PUN TAK JUMPA....KITA TETAP PANDANG LANGIT YANG SAMA..JADI KITA DEKAT SEBENARNYA, DEKAT DIHATI....

Sunday, January 24, 2010

Surat kabar lama...

Ni aktiviti jual surat kabar lama....aktiviti hari minggu
Comel nya dia....arnab2 yang dijual di Pasar pagi Batu Gajah




Ahad pagi2 menggoreng bihun untuk sarapan.Tapi tak sarapan pun,awal sangat...

Kerumah mak saya bersama Ailia, membawa mak kepasar pagi Batu Gajah untuk membeli barang2 dapo

Jumpa ramai kawan2 lama...berjanji nak ada kan perjumpaan kat rumah saya bila2..saje seronok2 berkumpul kawan2 lama..makan2..sembang2..he.he..

Seronok kat pasar pagi ahad Batu Gajah,banyak jualan sayuran kampung dan macam2 lagi..

Eh..ada yang menjual arnab..comel2..arnab tu ada dalam sangkar tapi ada yang dilepaskan begitu saja...tengok ada yang menjual arnab teringat masa kat Sabah dulu, dipasar pagi Jalan Gaya Kota Kinabalu,macam2 jualan ada..

Katak jangan cakap la...macam2 jenis katak...anak anjing..anak lembu..ular pun ada...ha..ha..pedang pun ada jual..teruja sungguh...macam2 ada jual...pegi pasar tu jalan kaki je dekat dengan tempat tinggal saya Marina Court..yang best dekat pasar Filipina...macam2 ada...


Pegi pagi dan petang tak jemu2...rantai mutiara paling banyak dijual...ini la buahtangan yang dibeli pelancong kalau kepasar Filipina tu..


kalau petang kat kawasan tu ada macam pasar malam.makanan la yang paling banyak dijual..selain dari ikan masin dan telo ikan masin yang besar2..


Balik dari menghantar mak kerumah,saya terus sarapan pagi,lepas tu memasak untuk makan tengahari...dan selalu hari ahad datang la apek beli surat kabar lama..jual la semua surat kabar lama yang berlonggok dibawah garaj...banyak tu..tapi murah je...suami saya kata beli satu dah seringgit lebeh,ni bila jual kenapa sebeban banyak nya baru seringgit?Apek tu jawapan standard la...saya untung sikit saja ..pulak..kalau untung sikit kenapa susah2 datang dan siap jual suara lagi..surat kabar lama...surat kabar lama...surat kabar baru tak nak ke?
Kalau pegi Cameron Highland dan jual kat sana memang mahal,sebab pekebun buat pembalut kobis dan bunga...ha..ha...

Petang hujan renyai turun..langit pun mendung dan kelabu...


em..m..baring2..tertido..

No comments:

Post a Comment