RENTETAN CATATAN HARIAN UNTUK RENUNGAN DAN KENANGAN

JAUH MANA PUN JARAK KITA....LAMA MANA PUN TAK JUMPA....KITA TETAP PANDANG LANGIT YANG SAMA..JADI KITA DEKAT SEBENARNYA, DEKAT DIHATI....

Monday, January 11, 2010

Dulu lain ,sekarang lain..

Jumpa bekas students saya...hilang rindu...
Ni klinik 1 malaysia yang dirasmikan pagi ni...semuga ramai yang dapat menikmati kemudahan ini ..dibuka dari 10 pagi sampai 10 malam, 365 hari setahun....

Sampai je kat tempat keja..saya dapat locker baru dan cantik..


untuk isi barang peribadi dan fail pejabat jugak..


Tengah berkemas cc call suruh pegi ke Bercham,majlis perasmian klinik 1 Malaysia..dari JKN ramai yang pegi,kami pegi dengan bas jabatan..


Suami saya pun pegi...

Jumpa ramai kawan2 .....juga pesakit2 yang mengenali saya masa bertugas di Klinik Simee dulu...ada yang menegur..


Eh..bekas students saya pun ada ...nampak ramai students dari Kolej Pembantu perubatan Ulu Kinta,ada yang bertugas dan ada yang datang memeriahkan majlis...jumpa cikgu Khairudin jugak...budak2 students tu senyum2 kat saya...tapi ramai yang menegur...


ada yang bersalam mencium tangan ...hilang rindu kat budak2 tu...


Petang ada meeting...bincang jugak majlis perpisahan dengan Ketua Jabatan kami yang akan bertukar kePerlis..


sedeh la...Ketua Jabatan kami baik orang nya,bersifat penyayang saperti ayah sendiri pulak..orang nya lembut dalam berkata2 dan suka bergurau...dalam bergurau banyak nasihat berguna diberikan..


Petang balik kerja singgah di pasar malam Ipoh Jaya..beli sayo dan balik terus masak2 dengan suami dan makan malam diluar studio saya...nyaman angin petang Sungai Pinji...
rindu kat anak2 dan menantu...juga Adam...
anak saya Nain pun lama tak balik...tak cuti,kalau cuti sehari pun tak dapat balik...tak berbaloi..kejap je dapat kat rumah...
Anak2 saya yang kat Ipoh pun walau dekat ,kalau sibuk cuma datang sesekali je....kadang2 tak dengar berita,senyap je...tak hantar mesej,tak call...tak pe la,masing2 ada hal sendiri...terima je la realiti....pandai2 la pujuk dan bawak diri..dulu lain,sekarang lain...


Malam rileks2 je....tapi ops...s....terlupa esok ada tempahan puding keladi..hu..hu...kena masak pulak....nasib baik suami saya tolong parut kelapa...cepat la keja saya...kejap je dah siap masak

2 comments:

  1. salam kak hasnah -

    tukar Klinik Bercham plak ka?

    ReplyDelete
  2. Salam...tak ar...pegi majlis perasmian je..skrg kat UKAPS,JKN..meh la singgah kalau ke JKN...

    ReplyDelete