RENTETAN CATATAN HARIAN UNTUK RENUNGAN DAN KENANGAN

JAUH MANA PUN JARAK KITA....LAMA MANA PUN TAK JUMPA....KITA TETAP PANDANG LANGIT YANG SAMA..JADI KITA DEKAT SEBENARNYA, DEKAT DIHATI....

Friday, January 15, 2010

Bina blog resipi

Lepas punch card,sempat lagi tengok gerhana matahari...
Mungkin sebab faktor usia...saya sekarang jadi agak pelupa dan kalau bagitau sesuatu akan bagitau lagi pada orang yang sama..


Kadang2 memang perasan dah cerita ..tapi mulut terus je cerita pada hal dah pasti pernah cerita pada orang yang sama..


macamana tu ya...


Pagi ini waktu Aiza menalipon saya, saya dengan teruja nya memberitau dia yang Ailia dah tau dari mana dia dapat gatal2 seluruh badan sejak 2..3..minggu ni..ada kesan gigitan serangga jugak.rupa2 nya dapat gatal2 tu dari pejabat dia,kawan2 pejabat pun dapat termasuk bos..dah pegi klinik 2..3..kali,dah banyak ubat gatal yang dibawa balik oleh abang2 dia yang keja kat hospital dan klinik..


mama ni macam ikan dori lah..cepat sangat lupa,kan mama dah bagitau kakak? tanya Aiza...


Ya ke mama dah citer..he..he...


mama ni macam ikan dori la,ikan dori tu pernah ajak kawan dia ikut dia jalan2.. sebab lupa tiba2 dia tanya ..eh..kenapa engkau ikut aku?pada hal dia yang ajak..pelupa betul..


itu citer lawak antarabangsa yang diciterkan oleh Aiza...Tu la ramai sangat anak..dah lupa sape dah citer,sape belum..rasa nya saya belum citer kat Nain je..anak saya kat Ampang tu dah lama tak jumpa dan tak mesej..keja malam...leteh la tu...


Hari ni banyak jugak keja...mood bagus kalau hari Jumaat..demam pun dah elok sikit,telan panadol dan urut seluruh badan ngan minyak panas..salah sendiri,lain kali jangan redah hujan lagi..jangan bermain api..asyik berbabekue je...


Tengahari walau pun waktu rihat panjang tapi saya hanya rihat dalam pejabat,sebelum tu pegi makan kat kafetaria polis depan pejabat,jumpa Dr. Norisah yang pernah bertugas dengan saya di Hospital Batu Gajah dulu...dan makan bersama dia...belanja dia jugak


Petang sebelum balik,sempat la tengok gerhana matahari ...betul2 nampak macam bulan sabit..mesej anak2 dan suami suruh diaorang tengok..rupa2 nya kat Kajang dan Pahang hujan..apa nak ditengokkan..suami saya kePahang,bertugas dua hari.


Malam ni boring dan sunyi sorang2 kat rumah,jadi saya bina satu lagi blog baru khas untuk berkongsi resipi ..ramai kawan2 nak saya khas kan blog resipi saje....nak singgah boleh la...www.hasnahy .blogspot .com dan tajuk nya jommasak ngan mama....

Blog ni saya bina khas,InsyaALLAH saya akan kongsi pe2 resipi kat situ...senang sikit,tak perlu campur ngan catatan saya ni... untuk kawan2 yang selalu mintak resipi boleh la bukak blog tu

No comments:

Post a Comment