RENTETAN CATATAN HARIAN UNTUK RENUNGAN DAN KENANGAN

JAUH MANA PUN JARAK KITA....LAMA MANA PUN TAK JUMPA....KITA TETAP PANDANG LANGIT YANG SAMA..JADI KITA DEKAT SEBENARNYA, DEKAT DIHATI....

Tuesday, June 30, 2009

Catatan dikem PLKN 30 Jun 09

Satu hasrat,satu semangat , satu tekad, tanggungjawap bersama
Posing depan klinik...

Wajah ceria anak2 Malaysia yang merdeka


Rileks2 depan klinik,bawah pokok kelapa sawit membelakangi tasik









Pagi Selasa, keadaan dikem macam biasa.Pagi ni Tuan Komandan kem merasmikan kursus siri ke 3 tahun 2009.Siri ni pelateh tak ramai,dua ratus orang lebeh je dan ada 3 kompeni.





Pagi sementara tunggu pekerja membersihkan klinik,kami duduk2 depan klinik ditepi tasik kecil yang cantik dikelilingi pokok2 kelapa sawit.










Pelateh yang datang untuk dapatkan rawatan tak begitu ramai...aduan pun yang ringan2 je...sakit perut,pening dan sakit kepala.





Petang dari pukul 5 hingga 8 esok pagi saya on call bersama seorang Pembantu Perubatan.Bermakna mesti berada diklinik atau dalam kawasan kem jika ada kes kecemasan.Harap2 semua wira dan wirawati akan berada dalam keadaan sihat.





Makanan yang disediakan untuk para pelateh ,Jurulateh dan kaki tangan memang memuaskan.sedap atau tidak itu mengikut citarasa masing2..kadang2 kawan kita kata tak sedap tapi kita makan sedap pulak....yang penting bersih ...










Jam 8 malam hujan turun dengan agak lebat,dalam hati berdoa supaya tidak blackout...tidak ada perkara yang tidak diingini..










Teringat anak dirumah,walau pun dah besar,tapi hati tetap teringat dan risau..harap semua nya ok.

No comments:

Post a Comment