RENTETAN CATATAN HARIAN UNTUK RENUNGAN DAN KENANGAN

JAUH MANA PUN JARAK KITA....LAMA MANA PUN TAK JUMPA....KITA TETAP PANDANG LANGIT YANG SAMA..JADI KITA DEKAT SEBENARNYA, DEKAT DIHATI....

Monday, June 8, 2009

Daulat Tuanku

Pagi Isnin...orang kata Isnin hari paling takde mood nak keja,betul ke?Entah kenapa pagi ni rasa kenderaan di Jalan Sultan Azlan Shah banyak sangat.Sampai dilampu isyarat Kelab Golf Diraja Perak,kenderaan berbaris panjang..lama rasa nya lampu merah menyala...kereta saya betul2 berhenti didepan istana Raja Muda Perak,sempat mengintai kalau ada kenderaan Raja Muda keluar,atau kalau ada Baginda dan anakanda Baginda kat halaman istana ...angan2 sungguh saya ni,sebenar nya saya teringin sangat nak tengok anakanda Raja Muda Perak..tak pernah tengok live pun,cuma tgk dalam gambar je..comel sungguh putera YM Raja Muda tu,ya le,ayahanda dan bonda tampan dan jelita...tentu lah putera nya comel juga.

Masa YM Raja Muda melangsungkan perkahwinan dulu,saya dan seluruh rakyat Perak berbangga sungguh...Tepat sungguh pilihan Baginda..sama cantik dan sama padan,majlis perkahwinan pun ringkas dan penuh adat tak ada cacat cela.Memang sebagai seorang rakyat negeri Perak,saya berbangga dengan keluarga DYMM Sultan Azlan Shah yang tidak sombong dan merendah diri ,semuanya berpendidikan tinggi dan baik budi perkerti.
Raja Muda ,Raja Nazrin begitu sporting sewaktu merasmikan satu konvensyen dihotel Casuarina beberapa tahun lalu.Baginda sentiasa tersenyum sewaktu kami mengambil gambar Baginda untuk kenangan.

DYMM Sultan Azlan selalu saya jumpa morning walk dan berjoging bersama warga Ipoh diTmn Rekreasi Sultan Abd Aziz ( warga Ipoh panggil padang polo) diujung minggu,kalau diberi salam dan ditegur dengan cepat Baginda akan membalas salam sambil tersenyum dan mengangkat tangan.

Daulat Tuanku!Saya berbangga menjadi rakyat negeri Perak Darul Ridzuan.

No comments:

Post a Comment