RENTETAN CATATAN HARIAN UNTUK RENUNGAN DAN KENANGAN

JAUH MANA PUN JARAK KITA....LAMA MANA PUN TAK JUMPA....KITA TETAP PANDANG LANGIT YANG SAMA..JADI KITA DEKAT SEBENARNYA, DEKAT DIHATI....

Tuesday, June 9, 2009

Kesihatan anugerah ALLAH tak ternilai



Tengahari waktu makan sempat melawat seorang kawan diHospital Pantai Puteri,kena serangan jantung.Waktu Lela isteri beliau mesej saya ,saya baru balik dr makan kenduri.Tak sempat nak pegi malam tu,ramai yang melawat termasuk kakitangan Perak FM,walau pun beliau dirawat dalam ICU tapi yang melawat dibenarkan masuk bergilir2 ....
Sewaktu berbual dengan seorang Doktor yang pernah bekerja dgn saya diMelaka dulu,beliau mengatakan kawan saya tu sebenarnya dah lama sakit,dah kronik,dan perkara sama diberitahu olih Lela kepada saya..Omar ni degil la kak,batuk da dekat nak sebulan,mengadu penat dan leteh dah lama,tapi suruh jumpa Dr langsung tak nak..alasan dia sikit je...dan dia memang pentingkan keja.Keadaan dia nampak teruk lepas balik dari pilihan raya diBukit Gantang hari tu..adu lela pada saya.


Tak pe la Lela, Dr cuba rawatdan bagi rawatan yang terbaik,sama2 lah kita doakan semuga cepat sembuh dan semua nya akan ok..pujuk saya.


Memang la kadang2 kalau sakit apa2,kita kata sikit je,nanti la dulu,tak payah jumpa Dr lagi dan macam2 alasan kerana banyak perkara yang kita pikir dan kena dulukan.Pada hal kalau dah sakit memang semua akan susah dan bimbang..dan kadang mungkin dah terlambat.
Perkara ni bukan nak kata orang lain,kakitangan kesihatan sendiri pun begitu..Nama je keja kat klinik dan hospital..tapi masih xsempat nak jumpa Dr. atau tak ada masa nak pegi periksa kalau sakit. Memang badan yang sihat anugerah tak ternilai dari Allah,ada duit berjuta pun tapi badan tak sihat memang tak boleh buat apa pun...


Apa2 pun doa dari saya sekeluarga semuga Che Omar cepat sembuh dan bertugas semula.Sunyi lah radio Perak FM kalau tak dengar celoteh OBA...Kepada Lela bersabar lah dan doakan semuga semua nya akan ok.


No comments:

Post a Comment