RENTETAN CATATAN HARIAN UNTUK RENUNGAN DAN KENANGAN

JAUH MANA PUN JARAK KITA....LAMA MANA PUN TAK JUMPA....KITA TETAP PANDANG LANGIT YANG SAMA..JADI KITA DEKAT SEBENARNYA, DEKAT DIHATI....

Saturday, June 13, 2009

Permata hati


Ini Mohd. Wira Adam,permata hati kami sekeluarga








Sabtu...hari ni ada dua jemputan kenduri kawin.Mula2 ke Manjoi dan lepas tu keDewan St.John.Esok mungkin hari akhir orang buat kenduri sebab Isnin dah mula bersekolah selepas bercuti 2 minggu.Ramai sungguh yang melangsungkan perkawinan cuti sekolah ni.





Balik dari kenduri dah tengahari,sebenar nya hati terasa rindu sangat pada permata hati kami sekeluarga...ya,rindu sangat pada Mohd Wira Adam yang kami panggil Adam (Pak Long Shakri nya sorang saja yang panggil Wira).





Selepas memasak untuk anak saya yang bekerja pagi dan akan balik pukul 2 petang,saya dan suami bertolak ke KL,suasana persekitaran tak begitu selesa,panas dan jerebu nampak semakin teruk dari Ipoh keTapah.Selepas Tapah hujan turun dengan begitu lebat,udara mejadi sejuk,tapi kenderaan bergerak perlahan , hujan lebat jugak membuat jarak pandangan menjadi terhad.








Selepas Lembah Beringin hujan berhenti,terasa lega sangat tengok persekitaran cerah dan bersih.Udara rasa sehat dan jerebu seakan lenyap dibasoh air hujan.





Singgah dibandar baru Bangi sekejap,menalipon anak2 menantu dan bersama anak sulung saya,menantu dan anak kedua saya kami makan2 dulu diBangi Kopitiam.Gelagat Adam yang semakin membesar menceriakan lagi pertemuan dengan anak menantu yang tinggal disini.








Adam nampak ceria berjumpa Wan nya yang saban hari menalipon dari Ipoh,dia dirindui oleh auntie chu dan ayah 2 sedara nya yang lain, keletah manja dan aksi2 lucu nya menjadikan kami semua sangat merindui dia...terasa Ipoh -KL begitu dekat untuk kami berulang alik untuk melepaskna rindu.

Bermalam dirumah anak kedua saya kakak..dan pagi2 dah kerumah anak sulung saya semula untuk bermain2 dengan Adam.Kakak terpaksa kepejabat sebab ada hal yang tak terduga berlaku,sehingga pukul 5 petang kakak maseh di Balai Polis menguruskan dan membuat lapuran kejadian yang berlaku.Saya dan suami balik keIpoh dan hujan sepanjang jalan...kenderaan banyak yang menuju keselatan, esok sekolah akan dibuka.


Anak saya yang berada di Kelantan menghantar mesej menanyakan resipi sambal terung,rindu masakan mama la tu...mesej nya segera saya balas,dan tentu la sambal terung nya sedap sebab terung yang dimasak hasil tanaman sendiri.




No comments:

Post a Comment