RENTETAN CATATAN HARIAN UNTUK RENUNGAN DAN KENANGAN

JAUH MANA PUN JARAK KITA....LAMA MANA PUN TAK JUMPA....KITA TETAP PANDANG LANGIT YANG SAMA..JADI KITA DEKAT SEBENARNYA, DEKAT DIHATI....

Friday, June 19, 2009

Gua KLT

Sesekali bawak pts dan students saya ketempat begini,boleh hilangkan stres,sebab pegi tak dirancang,jadi masuk gua pakai unifom,ha...ha...
Pintu untuk masuk kedalam gua KLT

Ni saya yg berposing dgn students saya digua KLT


Tengok students saya ,sempat berposing dalam gua KLT..siap pakai unifom lagi..



Kolam teratai, dikeliling nya ada joging trek

Sabtu,cuti ujung minggu.Selalu nya masa dihabiskan didapo memasak apa2 yang anak2 nak makan.Kalau tak buat apa2 awal pagi mendaki bukit kledang,lepas tu kepasar,balik kemas2 rumah dan memasak.Kalau rajin sebelah petang pegi jalan2 kat Kinta City,window shopping.Atau dengan anak2 jiran memancing ikan keli dikolam yang kami usahakan sesama jiran,em...mm..sedap nya makan ikan keli masak lemak cili api.Ya la,ikan yang dibela sendiri dan tahu apa yang kita bagi makan ...
Dibandaraya Ipoh selalu warga nya berjoging di Padang Polo,tapi ramai sangat dan tak selesa.Dekat rumah saya kira2 1 km je ada satu lagi tempat menarik untuk berjoging atau berkreaksi.Ramai yang tak tau tempat cantik ni..untuk sampai ketrek joging nya,kita kena masuk kedalam gua dgn mendaki tangga. Trek joging nya disebelah sana gua.Kawasan ni telah diwartakan sebagai salah satu tempat pelancongan diIpoh,tempat ni dijaga rapi dan bersih.Ada landskap yang cantik dan ada tasik bunga teratai (Teringat lagu nyanyian Fauziah Latif -Teratai layu ditasik madu)


Kalau ada sedara atau kawan2 datang kerumah saya mesti saya bawak diaorang kesini, budak2 memang suka sebab ada kolam dengan beratus kura2 didalam nya,juga dapat tengok gua dan bukit batu kapo yang hanya terdapat diIpoh,dan ada juga sikit2 diPerlis. Memang seronok berjoging disini kerana hawa nya yang dingin dan nyaman.Ada laluan refleksologi untuk yang ingin mencuba dan kita juga boleh bergambar didalam gua yang cantik dengan cahaya lampu limpah.Nama gua ni KEK LOOK THONG atau kami panggil Gua KLT je.
Dekat je ngan rumah saya,kena lintas jalan kat Gunung Rapat tu dan masuk ke Rapat Setia.Nak berkelah dengan keluarga pun boleh sebab ada pokok2 besar tepi tasik.Redup dan nyaman.










No comments:

Post a Comment