RENTETAN CATATAN HARIAN UNTUK RENUNGAN DAN KENANGAN

JAUH MANA PUN JARAK KITA....LAMA MANA PUN TAK JUMPA....KITA TETAP PANDANG LANGIT YANG SAMA..JADI KITA DEKAT SEBENARNYA, DEKAT DIHATI....

Tuesday, June 16, 2009

Muafakat bawa berkat

Comel nya dia....anak jiran saya enjoy sangat berposing depan kamera saya.
Cuti begini berkesempatan berbual dengan jiran yang memang lama tak bersua muka,maklum lah,jiran yang jadi guru awal lagi dah meninggalkan rumah,yang kerja waktu pejabat pulak akan hanya berada dirumah selepas 5 petang.

Kemas itu ini,masak untuk makan malam serba sikit dah masuk maghrib....yang hanya ada dirumah dikejiranan kami ni ialah jiran2 (YB)yang bersara.....he...he...


Saya sangat bertuah kerana jiran2 yang terdekat(satu jalan) semua nya baik2 dan saling memahami.Kalau ada kenduri kendara kami saling tolong menolong,selalu jugak kami adakan sambutan dan jamuan hari raya, terutama raya korban dimana sama2 kami mengorbankan lembu dan kemudian memasak beramai2.Memang susah nak cari jiran macam jiran2 saya ni.


Kalau buat apa2 majlis memang senang, jiran saya ada yang bekerja diBank jadi hal2 bank rujuk kat dia.Ada doktor dan jururawat jugak.....ni hal2 sakitpening boleh rujuk. Ada pegawai Tentera, ada Pensyarah Institiut Perguruan, ada kerja ngan Telekom..hal talipon cari lah jiran ni,ada cikgu sekolah....ha...boleh nak tanya pasal sekolah anak2. Ada ustaz,yang ni tak boleh lari sebab apa2 majlis dia akan diminta baca doa...yang best Setiausaha bolasepak Perak duk depan rumah saya,selalu la dapat tiket masuk stadium percuma kalau ada perlawanan bola sepak...terima kasih ya Am.....@Bobby.....muda,hensem dan masih bujang..

No comments:

Post a Comment