RENTETAN CATATAN HARIAN UNTUK RENUNGAN DAN KENANGAN

JAUH MANA PUN JARAK KITA....LAMA MANA PUN TAK JUMPA....KITA TETAP PANDANG LANGIT YANG SAMA..JADI KITA DEKAT SEBENARNYA, DEKAT DIHATI....

Thursday, June 4, 2009

Sepi dan rindu

Satu pemandangan indah dipinggir Bandaraya Ipoh tempat tinggal kami
Balik dari kerja rasa leteh yang amat sangat,sebenarnya kerja tak la teruk mana tapi cuaca panas buat kan badan leteh.Sampai dirumah terasa sepi dan sunyi..teringat pada anak yang kembali kepangkuan keluarga tercinta diKelantan..ingatkan anak,airmata mengalir perlahan...walaupun anak bukan saya yang lahirkan tapi kasih sayang tak berbeza dengan anak sendiri.

Walau pun 3 orang anak kandung dan seorang menantu telah membahagiakan saya dan suami tapi kehadiran anak2 angkat saya telah menceriakan lagi rumah kami.Saya bersyukur kerana anak2 angkat saya semua nya anak2 yang baik dan rajin,menghormati saya dan suami saperti ibubapa sendiri.Ibubapa kandung mereka kami kenal dengan baik jadi tak ada masalah mereka berada dirumah saya bila2 pun .

Sunyi sangat...leteh dan rasa tak ada mood nak buat apa pun..pegi dapur lagi teringat kat anak yang rajin menolong saya memasak..buat apa la dia kat kelantan tu...Teringat jugak pada anak diKajang yang rajin sangat bekerja,dan yang jarang sangat dapat berjumpa..kalau sunyi begini memang terasa rindu sangat pada anak2.. Terasa sepi dan rindu...

Hampir pukul 6 petang keBatu Gajah dgn suami,pegi tengok rumah kami dan lepas tu masukkan gas tayar kereta..balik melalui jalan Taman Botani dipinggir BandarayaIpoh yg dalam pembangunan,suasana senja terasa nyaman dgn angin yang bertiup perlahan.Ramai yg melepak2 sambil tengok kapal terbang kecil yang terbang laju digerakkan oleh remote control..pokok2 kelapa sawit yang sengaja ditanam sepanjang jalan menambah indah lagi suasana senja yang semakin kelam.

No comments:

Post a Comment